Tuesday, December 4, 2012

IT-spesialister: Å finne din nisje

Finne en nisje er et viktig skritt i å bli en IT-spesialist. I denne artikkelen vil du lære om hvordan å utvikle din nisje.


En vannrett nisje


I stedet for alle din ideelle kunder å være i samme bransje (en loddrett nisje), kanskje innse du at de fleste av kundenes hovedkontaktene er office ledere. Hva gjør du nå? Ta en uformell undersøkelse. Spør dem hva deres største IT-problemene er, hva sine største business-problemer er, og sikre at du arbeider mot å bli en løsning på disse problemene


Dette vil hjelpe deg å beholde de klientene. Men også, enda viktigere, det kommer til å gi deg en heads up på hva big business problemer er og hva de ser som den største IT-problemene. Det kommer slik at du kan lage din markedsføring pitch å gå etter andre klienter som er bare liker dem. Begynne å se etter e-postlister, organisasjoner, magasiner og konferanser finner du en masse office ledere.


Hva IT-spesialister bør vite:


For markedsføringsformål må du spørre følgende typer spørsmål om noen målgruppe:


o som er "de"? ____________________________________________________
o hva de leser? _________________________________________________
o hva fagtidsskrifter er der ute? ___________________________________
o hva e-zines? ______________________________________________________
o hva nyhetsbrev får de? ________________________________________
o hva lokale og regionale konferanser kan de allerede være til stede? _________
o hva handel grupper har lokale avdelinger som de tilhører? __________________
o der de henger ut? ____________________________________________
o hva de snakker om? ____________________________________________
o hva de bekymre seg om? ___________________________________________


For å få svar på disse spørsmålene, kan du snakke med dine beste kunder... men bare hvis du ønsker å være en IT-spesialist med flere kunder akkurat som dem.


Sjansene er du har utviklet personlige relasjoner allerede. Så ta dine kunder til frokost; ta dem ut til lunsj. Fortell dem at du ønsker å være en IT-spesialist og spør dem spørsmål slik at du vet nøyaktig hvor du skal lete etter flere nye kunder bare liker din aktuelle budsjettbeløp.


Den nederste linjen på å være en IT-spesialist


For å få flere kunder i en horisontal nisje, må du finne så mye du kan om klienter jobbene, der de henger ut, og hvordan du kan finne flere kunder akkurat som dem. Når du gjør, har du gitt deg selv æren av å være en IT-spesialist.

No comments:

Post a Comment