Thursday, December 20, 2012

Hvordan man skal oppnå en balansert og sunn livsstil som pensjonist

Nå som du har pensjonert, har du angitt en helt ny fase av liv, et liv fylt med nye utfordringer, eventyr, og forhåpentligvis en som gir deg fullstendig og total tilfredshet. Men hvis du er som folk flest, endringen er ikke alltid lett, og er noen ganger stressende. Dette stress er helt normalt, men kan bli forsterket dersom du ikke lære å balansere alle beslag på tiden din. Med dette i tankene, har vi utviklet en nyskapende spørreskjema og artikkelen for å lære deg hvordan du finner ut hvordan stress påvirker livet ditt og hvordan balansere det vil føre til en mer sunn og balansert livsstil. Høres interessant? Vel, lene seg tilbake, ta en blyant og la oss få tilgang hvordan stress påvirker livet ditt.


Kontroller at du svare på disse spørsmålene nøye og ærlig:


1. Jeg holde tilbringe for mye tid på unappealing aktiviteter og mindre tid på å gjøre ting som jeg virkelig ønsker å gjøre.
Sant
Falske


2.I ofte føler jeg ikke har nok tid for meg selv eller mine prioriteringer.
Sant
Falske


3. Uansett hva jeg gjør, jeg kan ikke synes å få nok gjort og alltid føler stresset, trett, overcommitted, og/eller oppbrukt.
Sant
Falske


4. Siden pensjonsalder føler jeg ikke at jeg er å oppnå målene mine pensjonsalder.
Sant
Falske


5.I ofte føle skyld når jeg ikke kan gjøre tingene som gjør meg glad.
Sant
Falske


Hvis alle svarene var "false" da er du på rett spor. Gratulerer, du er leder et balansert liv og har en svært lav stressnivå. Hvis du svarte "true" på 1 eller flere spørsmål så du kan virkelig dra nytte av disse 5 trinn som vil hjelpe deg mer effektivt balanse livet ditt:


1. Finne ditt formål. Først og fremst må du ta litt tid for sjelen søke. I løpet av stillhet, må du finne ut hva det er at du virkelig verdi og hva er dine prioriteter. Liste dem fra 1-10. Være veldig konkret om hva som er viktig for deg og hvordan du har tenkt å styrke de prioriteringene. For eksempel, la oss si at din første prioritet er å leve et mer formål drevet livet. Hvis så, hva slags aktiviteter er det du gjør for å gjøre dine drømmer en realitet? Er du lese bøker eller lytte til formål drevet kassetter? Du deltar på seminarer? Nøkkelen her er å virkelig hone inn på hva som er viktigst.


2. Utvikle en gjennomførbar plan. Andre, nå som du vet hvilke prioriteter er viktige for deg, må du utvikle en gjennomførbar plan for å donere tid til hver enkelt. For å oppnå dette, bør du skrive dem ned og avklare hvordan du kan oppnå hver enkelt. Bestemme nå hvilke skritt du vil ta for å oppfylle dine prioriteter.


3. Bli begått. Tredje, må du bli forpliktet til din plan og innse at du ikke kan gjøre alt. Ved å være forpliktet til å oppnå dine viktigste prioriteringer først og å få dem ferdig, vil du forbedre din selvtillit aktelse enormt og føler kraftig.


4. Ta vare på deg selv. Fjerde, må du alltid faktor i tid til å ta vare på deg selv. Ved å være fokusert på din helse og utvikle en sunn livsstil, du vil kontrollere at du har utholdenhet til å effektivt Balanser prioriteringene. Derfor, ta tid til å få tilgang til din nåværende situasjon for helse og eventuelt gjøre nødvendige endringer eller forbedringer.


5. Nyte denne gangen. Femte, må du være villig til å nyte denne dyrebare tid. Være takknemlig du er å få kontroll over din pensjon-mål og ta glede i å kunne leve et balansert liv.


Som konklusjon, kan du ha et sunt og balansert liv ved å finne ditt formål, utvikle en gjennomførbar plan, bli engasjert, ta vare på deg selv og nyte selv.

No comments:

Post a Comment