Friday, December 14, 2012

Fem intervjuspørsmål du bør alltid spør

Disse fem spørsmål går utover det åpenbare seg, for eksempel tittelen på jobben, jobb beskrivelse, som det vil være rapportering, og andre slike grunnleggende spørsmål. Faktisk, er det lite sannsynlig vil du engang trenger å stille de spørsmålene som de vanligvis er skissert for deg.


Med noen forberedelser og trodde, bør du være i stand til å enkelt komme opp med 15-20 første-intervju spørsmål å spørre. Men disse fem - i noen form - bør alltid være spurt.


Ikke bare vil de hjelpe deg å fastslå om jobben du er intervjuteknikk oppfyller kriteriet for din perfekte jobb, men svarene, når satt sammen, vil gi deg et ganske nøyaktig bilde av hva som virkelig foregår bak intervjuet.


1. Hva er THE PRIORITERINGER at vil trenger å være ADRESSERT umiddelbart i denne POSISJONEN?: en tittel alene forteller deg ingenting. Stillingsbeskrivelse vil ikke avsløre mye heller, bortsett fra hvorvidt du er i stand til å gjøre hva som kreves funksjonelt på daglig basis.


Av samme grunn at du sette dine ferdigheter på din CV- og ikke bare jobben beskrivelse - her, også, vil du få en følelse av Individualiteten til denne jobben i dette selskapet.


Var igjen alt knirkefritt? Er det ganske mye å plukke opp og fortsetter daglig funksjoner som normalt? Eller er det skade-kontroll som må gjøres? I så fall er det en tidslinje for reparasjon, og er det en oppnåelig en vurderer dine evner? Er det realistisk uansett som holder stillingen?


Hvis du ikke har noen informasjon allerede, vil dette begynne å deg kunnskap om både overordnet og den forrige ansatt. Hvis du har vært utstyrt med noen detalj allerede, bør spore svaret med det du allerede har lært.


2. HVOR LENGE VAR DEN FORRIGE PERSONEN HER? HVORFOR DE LA? Generelt, i å svare på den første delen, intervjueren vil svare den andre delen også. Men hvis de ikke gjør det, så spør det. Og hvis denne personen var det en merkelig kort tid, du også ønsker å vite hvor lenge den forrige personen før det var der.


Se hvor jeg går med dette? Hvis jobben er i uorden, og de to siste var det en kort periode og ble avfyrt, trenger du ikke å spørre noen av de andre spørsmålene her.


Utgangen yndefulle og Kjør! Fordi før lenge, du, også, vil bli avsluttet for ikke oppnå hva det er de ønsker gjort - uansett hvis den angitte tidsrammen hørtes realistisk eller ikke.


3. FORTELL MEG OM DIN LEDERSTIL. Hvordan gjør du ta ut THE BEST IN YOUR ansatte?: er han en mikro manager? Er han en informasjon-hound som trenger å bli holdt orientert av alt? Etterlater han folk si å gjøre hva han ansatt dem for og bare holde på toppen av hva som skjer? Han hjelpe deg hvis du har problemer med? Gjøre noen veiledning? Eller er han en berating, nedsettende, rykk?


Selvsagt er han ikke tenkt å komme rett ut og fortelle deg at han er en mikro manager! I stedet han kan si, "Jeg liker å holde en svært tett se på hva som skjer i min avdeling", eller "Jeg besøker med hvert medlem av min avdeling på en daglig basis å sørge for at de bor på sporet," eller noe lignende.


Du vil finne at personen vil være ganske rett frem i å dele deres lederstil med du. Hva du ønsker å ta hensyn til er hvordan de ordet.


4. Hva typer mennesker tendens til å UTMERKE seg her?: Workaholics? De som er selv-motiverte og administrere seg vel? Folk som fungerer godt i grupper eller komiteer? Ansatte som holder sin veileder informert om "hvor de er med ting" på en daglig basis?


Dette forteller deg noe om gjennomgripende kulturen i firma eller avdeling. Generelt sett, selskaper- eller avdelinger - tendens til å være laget av lignende typer mennesker som er i harmoni med selskapet kultur og filosofi.


En gründer person vil ikke fungere godt i en komité miljø. Mens salg personligheter kan variere sterkt, er den øverste achievers mål drevet og motivert til å oppnå, snarere enn selvtilfreds.


Folk som er vant til å tenke selv vil finne seg gnaging i et selskap som har en mer diktatorisk stil, mens de som gi bedre resultater når de får vite hva du skal gjøre vil finne seg drift i et selskap som krever sine ansatte til å tenke selv.


5. HVOR LENGE HAR DU VÆRT HER? Hvorfor holder du deg?: svaret på dette spørsmålet vil gi deg en indikasjon om følelsen eller tilstanden til avdelingen eller selskapet. Måten som han svarer på spørsmålet vil også gi deg mer innsikt i sjefen din potensielle, sin lederstil, og hva slags folk utmerke seg i avdelingen eller selskapet.


Dette er opplysende spørsmål, ikke utfordringer. Være genuint interessert i svaret, fordi du får verdifull informasjon som har å gjøre med din fremtid. Når du forlater intervjuet, og behandle den i deg selv, skal du tilpasse hva du har lært med hva du er ute etter.


Ta hensyn til intervjuerens kroppsspråk og ansiktsuttrykk. Er han avslappet? Har han fylle i noen av mellomrom? Han snakker til deg - eller på deg? Does han svare på spørsmålet kort og deretter raskt å fyre av en annen?


Etter intervjuet, må du stykke dem sammen med verbal informasjonen du har mottatt dette, også, er verdifulle stikkordene.


Din perfekte jobb kunne land inne din flik av nåde og lykke. Men mer sannsynlig, må du se etter den. Det er der - men for å anerkjenne det, må du vite hva det ikke ser ut som, i tillegg til hva den gjør.

No comments:

Post a Comment