Friday, December 21, 2012

Funksjonell konsulenten!

Et kart er ikke funksjonelle før du vet hvor du er på den. Konsulenter som objektivt viser deres gjeldende virkelighet alltid finne en måte å redusere forvirring og vinkelavvik. Avtale med deg selv og dine kunder om hva som er sant akkurat nå---i firmaet, i prosjektet, i livet ditt---er avgjørende for å gjøre klar fremgang.


Få tak


Det er et gammelt ordtak: "hva du motstå, du sitter fast med." Jeg har lagt merke til dette gjelder særlig med kreative konsulenter og deres arbeid. Hvis du er ikke klart hva din nåværende jobb egentlig er, og du har hoppet over gjør en fullstendig og grundig inventar, er det mulig at du skal ha en hard tid å gjøre ting skje for klienten.


"Ekte gavmildhet mot fremtiden
består i å gi alle
til hva er presen".
-Albert Camus


Hva er jobben din, akkurat nå! Hva er de viktigste prioritet i dag? Det er sjelden så tydelig som du kanskje tror. Du kan best svare at ett spørsmål ved å svare på disse seks:


1) Hva er gjeldende aktiviteter? Disse kan være fysiske handlinger du må ta akkurat nå om dine forpliktelser og ansvar: telefonsamtaler, e-post, converstations, ærend, idédugnader, og så videre. En opptatt konsulent har vanligvis så mye som en eller to hundre av disse for å gjøre.


2) Hva er din nåværende prosjekter? Dette er resultatene du har avtalt med deg selv og oppnå, husk du er en uavhengig profesjonell og må holde ditt ord for deg selv. Det er ingen sette din agenda, faktisk du blir betalt for å sette den. Hvilke av disse utfall krever nå, mer enn én handling for å fullføre. De fleste konsulenter har mellom tretti og hundre av disse.


3) Hva, akkurat, er din gjeldende områder av ansvar? De fleste konsulenter har ti eller femten, som personalet utvikling, asset management, planlegging forglemmelse, kundeservice, etc. Men du kjører ikke, eller er du ansvarlig for hele selskapet. La det til eieren eller CEO.


4) Hvordan er din rådgivning ansvarsområder og din personlige anliggender kommer til å endre løpet av neste år? Jeg har funnet at de virkelig effektiv, høy dollar konsulentene jeg har kjent og arbeidet med, har tatt tid å mesh arbeidet sitt med deres liv. Du er et konglomerat av én person, men også en levende pust menneske som har "utenfor" betraktninger for et aktivt liv. Hvis du ikke vurdere å konsultere en extentsion av en ekte liv, en kjøtt og blod eksistens, men snarere noe helt separate, plassert i en boks kalt: 'konsulentarbeid', så du vil mislykkes mesteparten av tiden og være svært ulykkelig nesten hele tiden.


5) Hvordan er dette livet jeg lede kommer til å endre de neste fem årene. Dette er det store bilde spørsmålet, visjonen om hvordan ting skal være, ikke nødvendigvis hvordan de vil bli, i nær fremtid. Hvorfor er dette viktig? Fordi, i søken etter svar på våre spørsmål ovenfor, nemlig, hva er din jobb akkurat nå, kan vi få et nesten krystallklart svar når vi utvider vår visjon i et større felt. Med dette mener jeg, kan du se hvis gjeldende jobb valg er å hjelpe deg i din langsiktige visjonære målet.



"Det tar omtrent ti år
å venne
hvor gammel er du".
-Ukjent


Hvis du ocmplete en grundig oversikt over ocmmitments, problemer og prosjekter som for tiden finnes i ocnsultancy og livet på jorden, espeically i disse seks områder, vil du ha en god definisjon av arbeidet ditt. Dette er ikke lett ting, vet jeg. Jeg har brukt over femten timer bare identifiserende mitt arbeid på to dagligdagse nivåer: gjeldende handlinger og prosjekter. Men wihtout å gjøre disse tingene som jeg ikke føler utarbeidet, eller er jeg forberedt på å ha samtale med mine klienter.


Det er svært nyttig arbeid, men bør jeg trenger til ang.-kalibrerer min jobb beskrivelse eller avtale med nødvendige endringer underveis. Så mange mennesker har bare en vag beskrivelse eller "følelsen" om hva de ønsker å gjøre eller bli i fremtiden. Men uten et referansepunkt for virkeligheten basert på hvor de er, akkurat nå, de er som den flygende hollender, dømt til å drive.


Så, vet hvor du er på kartet, slik at du kan avgjøre om du trenger å ta til høyre eller venstre.


"Disiplin betyr ikke at undertrykkelse
og kontrollere, er heller ikke justering
til et mønster eller ideologi. Det
maeans sinnet ser
"Hva er" og lærer av
"Hva er".
--J. Krishnamurti

No comments:

Post a Comment