Thursday, December 6, 2012

10 Enkle Tips om å motta konstruktive tilbakemeldinger

Jeg pleier å be om konstruktive tilbakemeldinger på mange forskjellige ting å vite det vil være ganger jeg vil bue opp på hva jeg hører eller leser. Jeg har bedt om nettstedet Kritikken for måneder nå, og til slutt et nettsted kritiserte meg. Den første linjene var om det store innholdet, forfatteren er en stor forfatter (rødme...) OG deretter linje etter linje av tilbakemeldinger fra kunder...


Etter innledende nervøst sammenbrudd, stanger hodet på tastaturet og murstein vegg (jeg foreslår at du holde deg fra å gjøre dette - det gjør vondt, og forlater morsomme innrykk i pannen!) og ren indignasjon av hvordan kunne 'de' (den som de er) tror at? Jeg roet ned og begynte å dissekere hver informasjonsdel nøye.


Bare den andre dagen en svært erfaren, profesjonell IT-venn av meg ringte meg å si min hjemmeside hadde massevis av kjøtt men ingen sizzle. Vel var ikke at gode nyheter? Selv om dette var konstruktive tilbakemeldinger, klarte den likevel å ta vinden ut av seilene for en kort stund.


Jeg har siden tatt denne tilbakemeldingen om bord, og er kaster rundt noen ideer her og der så jeg kan gi min hjemmeside at hardt tiltrengt zazazoom det er ment å ha!


I siste jeg har også bedt om tilbakemelding når jobbsøknader har vært mislykket slik at jeg kan lære å gjøre det bedre neste gang.


Noen ganger vil folk ber om tilbakemelding når de er virkelig etter er godkjenning, spesielt når vi tror vi gjør en god jobb. Når de hører hva de ville heller ikke de går ut og sparke katten, hunden eller boksesekk, hva er praktisk, har et par drinker eller telefon alle sine venner.


"Ingen kan gjøre føle deg mindreverdig uten ditt samtykke."


Eleanor Roosevelt (1884-1962)


For å motta ærlig, er Konstruktiv tilbakemelding mye som mottar en gave, om vi tror det eller ikke på tiden. Utfordringen er å motta tilbakemelding med et åpent sinn og lære av det, og se bort fra våre naturlig instinkt til å forsvare oss selv eller våre handlinger.


På den andre siden av mynten tar det også sant mot til å gi god, konstruktiv tilbakemelding av frykt for et negativt svar eller gjengjeldelse, selv om tilbakemeldingen ble forespurt.


Nedenfor er 10 enkle tips for å takle tilbakemelding:


** Arbeid på holdningen til tilbakemelding er gøy, opplysende og en stor læremiddel i motsetning til tilbakemelding er skremmende og for å unngås for enhver koster.


** Tilbakemelding er noen andres mening men det kan være et element av sannhet i, selv om størrelsen på et atom.


** Vurdere erfaring nivå av personen som gir tilbakemeldinger (gjorde du virkelig be partneren din om tilbakemelding?).


** La den andre personen å fullføre hva de sier; Vent i minst 3 sekunder før du svarer i motsetning til reagerer.


** Sentrum og balansere deg selv ved å ta flere treg dype åndedrag før tilbakemelding diskusjonen finner sted.


** Aldri ta det personlig.


** Ansetter holdningen at dette er en lærerik opplevelse, lære hva du kan fra det, selv om det betyr at du har lært hvordan å ikke gi tilbakemelding.


** Være helt i øyeblikket. Det er det beste stedet å være for å betale oppmerksomhet.


** Huske grunnen til at du ønsket denne tilbakemeldingen.


** Til slutt, takk personen for deres tilbakemeldinger (selv om privat ikke kan du er enig med det). Det faktum de ga det til du gir deg mulighet til å velge å handle på den, vurdere det eller rett og slett bare ignorere det.


Motta konstruktive tilbakemeldinger trenger ikke være en angst fylt opplevelse. Har holdningen at tilbakemeldingene er en gave i forkledning kan være hva gjør at du kan flytte fjell for deg på lang sikt.


Nå tilbake til å sette zazazoom i min sizzleless hjemmeside!

No comments:

Post a Comment