Saturday, December 8, 2012

IT-spesialist: Bedre enn en Generalist

Nå hvordan du blir en IT-spesialist, når man skal gi virtuelle det du trenger å være en generalist? Som en IT-ekspert, vil du fortsatt må finne en rekke ulike tjenester. Du kan være:


· nettverksdesign
· å hjelpe klienter med innkjøp
· administrere relasjoner
· håndtere telefonselskaper, Web verter og Internett Internett-leverandører
· bestemme hva du skal kjøpe og inspisere det når det kommer i
· gjør konfigurasjon, testing, integrering, tilpasning, opplæring og feilsøking.


Du gjør alt. Så ja, det er å være en generalist. Men det er ingenting som sier at du ønsker å være en generalist for alle under solen. Som en IT-ekspert, vil du finne dine markedsføringstiltak enklere.


Være kresen med dine kunder


Du bør være alt, for noen av de ved å gi den komplette løsningen for suppe-til-nøtter. Du gir sann virtuelle det, one-stop shopping... the buck stopper her. Du tar fullt ansvar av alt at kundene dine trenger, men begrense omfanget av hva slags klienter som du gå etter.


Ta eiendom, for eksempel


Hvis du er som spesialiserer seg på fast eiendom, du sannsynligvis har gjort mye arbeid med kommersiell eiendom firmaer og du er en av de øverste IT konsulentfirmaer i denne nisje. Du kan få attester og referanser å vise at du faktisk har gjort arbeidet for disse firmaene. Så kommer du som en næring det spesialist.


Som spesialiserer seg krever ikke omfattende erfaring


Å finne en nisje kan være så enkelt som å ha en eller to klienter som du har jobbet med i et år eller to og du tilfeldigvis har fått involvert i å migrere en eldre DOS industri-program til en 32-bit, eller til en Web-basert applikasjon. Over en lengre periode får du vite linje av forretningsapplikasjoner. Ofte, det er en stor faktor mellom deg og andre som de kunne tenkes kaller.


Den nederste linjen på å være en IT-spesialist


Så poenget: det tar ikke så mye bransjeerfaring å posisjonere deg selv som en IT-spesialist innen at industrien. Men at spesialisering vil gjøre en enorm forskjell i markedsføringen resultatene.


Opphavsrett:


Copyright MMI-MMVI, Computer Consulting 101 blogg. Alle over hele verden rettigheter.

No comments:

Post a Comment