Sunday, April 14, 2013

Topp 7 måter å hindre unødvendig Stress på jobben

Stress spiller en avgjørende rolle i livet. Det kan hjelpe deg med å utføre arbeid rettidig og nøyaktig, fremme sunn konkurranse og tvinge deg til å vurdere problemer og formulere kreative løsninger. Det kan også hemme din evne til å effektivt utføre jobben din, og dermed redusere sjansene for kampanjen; forstyrre din evne til å opprettholde relasjoner; og føre til fysisk sykdom. Så, hvordan finner du balanse? Start med å forebygge eller eliminere stress som er unødvendig.


1. Forvalt forventninger. Er andre klart om hva du forventer av dem? Enten de er leverandører, underordnede eller komitémedlemmene, kontroller at de forstår akkurat hva du vil, og når og hvordan du vil at det fullført. Dette vil forhindre misforståelser for du, så vel som den andre personen.


2. Kommunisere effektivt. Mange problemer oppstår på grunn av mangel på eller ineffektiv kommunikasjon. Ikke fokusere utelukkende på din muntlig og skriftlig kommunikasjon skjønt. Lytter er en tapt kunst for de fleste, og en som kan stå for å bli bedre. Uansett hva din posisjon er, er sterk kommunikasjonsferdigheter avgjørende.


3. Slipp kontroll. Er du noen som mener at ingen andre kan utføre selv de enkleste oppgaver, i tillegg til du kan? I så fall kan du eliminere mye stress ved å bare lære å gi slipp. Mange selskaper reorganiserte avdelinger inn i lag flere år siden, fordi de skjønte at det er en mer effektiv måte å gjøre forretninger. Det er ikke nødvendig for en person til å utføre alle oppgaver relatert til hans eller hennes jobb. Faktisk, er du mer effektiv når du konsentrere deg om det du gjør best og la noen andre ta seg av resten.


4. Styre klar av sommel. Bor på toppen av ting, vil det redusere stress når det uventede skjer. Sommel ofte steiler sitt stygge hode når du står overfor en aktivitet du heller ikke ville gjøre. I stedet for å sette den av, kan du avgjøre hvis det ville være riktig å delegere prosjektet eller en del av det til noen andre. Hvis ikke, få det ut av veien først.


5. Ta regelmessige ferietid. De gi den til deg for en grunn. Noen selskaper at selv du må ta fri. Det gir deg tid til å slappe av, få et nytt perspektiv, og blir mer fokusert. Folk som arbeider for mange timer uten pause befinner seg mer utsatt for sykdom. Det er kroppens måte å fortelle deg at du trenger å hvile.


6. Ta opp problemer som de oppstår. Ikke presse problemer til baksiden-brenner fordi du ikke ønsker å møte dem. Konfrontere problemene som de oppstår for å unngå stress fra bygge opp og slippe seg løs ubeleilig.


7. Du kan si "Nei". Mange mennesker har problemer med å si nei. Men kan ikke du ta på hvert prosjekt, aktivitet og rollen som får felles på deg. Prosjekter utenfor omfanget av ansvar, vurdere om det vil hjelpe du oppnå dine karrieremål. Hvis ikke, høflig avslå tilbudet og gå videre til noe som vil.

No comments:

Post a Comment