Friday, April 5, 2013

Jeg beundrer tømrere

Om et år siden begynte min familie og jeg å lage planer for å bygge et nytt hjem. Min mann og jeg hadde aldri bygget et hjem av våre egne, men vi ønsket noen sier i lå ut av huset og i detaljene av huset som ville gjøre det føles som et hjem for oss. Vi begynte å konsultere en arkitekt, og vi hadde planer som vi elsket innen en måned. Neste kom den lange prosessen med å se snekkere og builders på jobben å gjøre våre drømmer blir en realitet.


Jeg var forbauset over som jeg ville stoppe ved arbeidsplass med jevne mellomrom å se fremgangen som av snekkere og builders var gjør. Jeg hadde aldri kjent noen som var en snekker av yrke før, så jeg helt ærlig ikke vet det harde arbeidet de gjorde hver dag. Faktisk, tok jeg bygging av boliger og bedrifter for gitt før jeg så hva hardt arbeid ble satt i mitt eget hjem. Under de lange månedene av bygningen vokste jeg til har mer forståelse for carpenters enn jeg noen gang forventet å.


Jeg beundrer tømrere bare på grunn av hvor vanskelig deres dager med arbeid virkelig er. Det er ingen del av meg som kunne håndtere å være utendørs hele dagen uavhengig av endringer i været. Carpenters var på jobb på våre hjem når det var nitti grader og solrik, og når det var førti grader og regnfull kaldt. Jeg er så imponert over deres arbeid ethic. Jeg brukte flere timer på stedet på ulike dager og aldri hørt noen klager fra carpenters. Det var som de ble gjort dette arbeidet og kroppene faktisk blomstret ut av det.


Jeg så beundrer tømrere fordi de hjelper lage folks drømmer til virkelighet. De er de som ser på huset planer, og begynn å forme hus fra grunnen. Deres magi gjør veggene gå opp og gå på taket. De bokstavelig talt bygge boliger for familier å leve i, og jeg tror det er en edel og hederlig yrke for alle.


Så neste gang du kjører forbi en byggeplass og se snekkere og builders hardt arbeid, være trygg på at de virkelig arbeider hardt og at de er gode på hva de gjør. De gjør boliger og bedrifter for resten av oss, så minst vi kan gjøre er å lære å verdsette sine ferdigheter og være takknemlig for den fin og komfortable boliger og kontorer som vi får leve i hver dag.

No comments:

Post a Comment