Thursday, April 11, 2013

Arbeider For fienden en leksjon i konflikthåndtering

Har du noen gang hatt en sjef som du aldri kunne se øye til øye? Har det virke at alle ting som du gjorde var galt? Har du tror du var arbeider for fienden? Vent, ikke quit! Det kan være en grunn til at to av dere er fullstendig motsetninger.


Som du vet alle er forskjellig på nesten hver annen måte. Mennesker og måten de handler og reagerer er på grunn av deres art og nurture. Med andre ord, handle de slik de gjør på grunn av deres genetikk og sine miljøer. Deres omgivelsene inkluderer måten de ble reist som barn fra sine foreldre, deres sosiale engasjement med det motsatte kjønnet, og deres tidligere arbeidsmiljøer. Disse faktorene, når alle satt sammen, utgjør hvem vi er og gjør oss unike. Nøkkelen til å få sammen med sjefen din det å først forstå hans/hennes verdier i forhold til din egen.


Jeg hadde en sjef i en tidligere selskapet, som for livet av meg, jeg ikke kunne få sammen med. Han var en svært intelligent person, som jeg desperat ønsket å få godkjenning fra, men jeg kunne aldri forstå hvorfor han gjorde tingene han gjorde, og hvorfor han kunne ikke respekterer avgjørelser som jeg gjorde. Gitt det samme problemet, vil vi komme opp med to helt forskjellige løsninger.


Heldigvis preformed en dag, under et team building trening, min gruppe en personlighetstest samtale Myers-Briggs. Denne testen kan kategorisere en persons personlighet basert på fire markante partier. De er Introversjon-teatralske, Sensing-intuisjon, Judging oppfatte og tenkning-følelse. Ved hjelp av informasjonen fått fra denne testen, utøveren kan fortelle deg i hvilken grad du faller inn i disse områdene, og hva nøkkel personlighetstrekk som du er sannsynlig å ha. Det var skummelt hvor nøyaktig denne testen var for meg og resten av min gruppe.


Hva var virkelig interessant var at sjefen min, og jeg var motpoler i hver enkelt kategori av Myers-Brigg skalaen. Det var ingen lurer på hvorfor vi ikke kunne komme sammen og se øye til øye.


Både sjefen min, og jeg lærte en verdifull lekse den dagen. Vi lært at hvis vi skulle komme sammen så vi måtte vise hver situasjon fra den andre synspunkt. Ved hjelp av testresultatene var vi nå i stand til å forstå hvordan andre vil håndtere problemet, og vi begynte å respektere hverandre mer.


To år senere, vi fremdeles snakke i telefonen, og holder en mye respekt for hverandre. Hvis ikke for Myers-Briggs, jeg ville ikke virkelig vite meg selv eller min nye venn. Hvis du tror du arbeider for fienden, oppfordre jeg sterkt deg til å ta testen. Du mange se ting i et helt nytt lys.

No comments:

Post a Comment