Sunday, April 7, 2013

Kan du få lærere å elske Admin?

Jeg har nylig diskutert et tilbakevendende problem etter dette spørsmålet fra en arbeidsgiver:


"Mine lærere gjør en utmerket jobb i klasserommet og tilbakemelding fra studenter er positivt. Men når det kommer til administrative oppgaver, jeg synes de er lax. Registre er ofte glemt, leksjon postene er sketchy og rapporter på studenter er sent og ikke veldig full. Hvordan kan jeg lage lærere som forstår at disse pliktene er like mye en del av sin jobb som undervisning?"


Oh kjære, jeg har hørt dette så ofte og jeg kan forstå hvorfor lærere foretrekker å konsentrere seg om virksomheten til undervisning i stedet for å fylle ut skjemaer! Uansett, rådet jeg kom opp med var dette:


Du har tatt det første skrittet ved å anerkjenne problemet! Det er et faktum av livet at lærere vanligvis hater admin. Men du kunne lette situasjonen ved å bygge admin tiden i timeplan. Motvilje ofte stammer fra lærere å være forpliktet til å gjennomføre admin aktiviteter i sin egen tid. Siden klasserommet presset er vanligvis sterkere, foretrekker de ikke overraskende å bruke ekstra tid planlegging leksjoner og organisere materialer. Hvis du bygger i femten minutter en dag eller to ganger i uken, når lærere møtes i et utpekt admin rom å utføre oppgavene sine, vil de finne det lettere å akseptere at dette er en del av deres normale ansvar.


For at dette skal lykkes skjønt, vil du måtte involvere dem i planleggingen. Hvis de ser dette som ekstra tid Flytt til arbeidsdagen, vil det sannsynligvis bli møtt med motstand, men hvis du kan tenke ut en plan der det passer inn i de eksisterende arbeidstimene, det vil ha en større sjanse for å lykkes. Dette kan bety Planleggingstid når studentene arbeider alene-ved hjelp av self-access materialer, intervjue hverandre eller gjør andre interaktive prosjekter. Alternativt kan du barbere fem minutter av leksjoner å akkumulere tiden som er nødvendig. La de ansatte utarbeide et system som er akseptabelt til alle slik at de føler de eier den. Når admin har som vanlig og obligatorisk spor på lærernes timeplan bør du finne forbedrer situasjonen.

No comments:

Post a Comment