Tuesday, January 1, 2013

Concierge-Service: Gi litt, få en god avkastning

Kathy har et problem. Hun har en stor prosjektforslag grunn på onsdag. Men hennes datter, Tina, har dans praksis i ettermiddag, Fido har å bo på hans mate tidsramme, og hun har å ha henne passer renset i tide for en presentasjon på en torsdag. Bilen hennes skyldes for en olje endring, og dagligvarer shopping er ikke utført for uken.


Kathys situasjon er ikke så uvanlig for dagens arbeideren. Hvordan stresset ansatte avtale med å finne en balanse mellom sine personlige og profesjonelle ansvar? De ikke. Ifølge forfatteren av The overarbeidet American sier Juliet Schor at fagfolk arbeider 4 uker mer per år enn de var 20 år siden. Det kan virke som denne ekstra tid på jobben kan ha nytte arbeidsgivere, men ikke når 10 til 20 prosent av av arbeidsdagen er viet til personlige oppgaver.


Så hvordan kan corporate America finne en måte å hjelpe ansatte med å få at balanse slik at arbeidstid blir mer produktiv og fokusert? Noen menneskelige ressurs / ansatt fordel fagfolk har slått til concierge-tjenester for å hjelpe ansatte med å få personlige oppgaver tatt vare på slik at deres fokus er på faglige oppgaver. For en avgift som varierer fra $25 til $1000 per ansatt, kan selskaper ha et byrå komme inn og ta vare på noen av den ansattes personlige oppgaver som å kjøpe gaver, gå hunden, og mer. På grunn av rimelighet, concierge-tjenester er ikke begrenset til store selskaper, men kan lett bli innarbeidet i den fordel pakken av enhver liten bedrift.


Ikke sikker på om en concierge-tjeneste vil faktisk hjelpe organisasjonen? Ifølge en fersk undersøkelse utført av den nordøstlige Human Resource Association, mener 86,7 prosent av menneskelig ressurs fagfolk at en fordelspakke hjelper deres selskap rekruttere og beholde fagfolk. Nesten 20 prosent av de spurte tilbyr en concierge-tjeneste som en ekstra fordel. Mange menneskelige ressurs fagfolk har veid kostnader for stress og dårlig helsevaner, som er ca $10.000 per år for hver ansatt, med lavere pris på en fordel som en concierge-service.


Så hvis du har ansatte som Kathy, som er overveldet i begge deres liv på jobb og hjemme, er kanskje det tid til å begynne å se på din fordelspakke til å lage et bedre arbeidsmiljø for ansatte. Jo mindre stress ansatte føler, jo mer produktiv de vil være, høster du større avkastning på investeringen i fordeler som en concierge-service.

No comments:

Post a Comment