Friday, January 25, 2013

Hva s sklir Under radaren?

Ben, en høyt nivå leder i et multinasjonalt firma, nylig tilstått at han følte seg som en dårlig far. Denne helgen hadde han messed opp sine lørdag pappa plikter. Da han tok sin sønn til fotballtrening, bodde Ben en stund å støtte ham. I prosessen, skjønt, glemte han å ta datteren til hennes piano leksjon. Da de kom til pianolærers house, spilte allerede neste student. Denne svært vellykket forretningsmann føltes som en fiasko.


På jobb, er en av Bens største styrker å holde hans fokus uansett hva. Som en strategisk visjonær holder han øynene på den pågående strategien, høyprofilerte prosjekter og høyt nivå forpliktelser av sin gruppe. Selv i helgene tilbringer Ben tid på e-post, lese og skrive så han kan delta på de mange møtene i hans travle arbeidsplanen. Siden han er så flink til multi-processing i hans arbeidsmiljø, antok han han kunne gjøre det hjemme også.


Men når vi snakket, Ben var overrasket over å innse at han mangler en viktig ferdighet: å holde folk på sin radar. Ben er stor i holding oppgaver og strategier i forkant av hans sinn, men han har problemer med tenkningen til mennesker og deres prioriteringer på samme måte. For å lykkes hjemme, må Ben holde oversikt over hans slekt medlemmer behov på samme måte som han sporer viktige forpliktelser. Han må også vurdere hva som er på radarskjermen.


I mitt fagfelt av executive coaching, holder jeg hver klient på min radar-skjermen ved å holde dem i min tenkning på daglige og ukentlige basis. På den måten jeg kan stille de riktige spørsmålene og minne dem om det som betyr noe i livet sitt arbeid. Uansett hva din feltet er, skjønt, er å holde folk på radaren viktig.


Vurdere Roger, som ledet et team av gung-ho selgere. Hans gutter og jenter kan du elsket å jobbe med ham fordi hans tarmen instinkter var superb. Han kunne se på de fleste situasjoner og umiddelbart vite hvor å gjøre dem arbeide. Hans gut var flott, nesten en sjette forstand.


Men når Sidney, en av hans team av salgssjefer, ønsket å flytte raskt å ansette en ny selger, Roger var opptatt. Han ble administrere en ny kampanje og krangelen med markedsføring og hovedkvarter toppsjefene på hvordan du skal plassere selskapets forbrukerprodukter. Disse prosjektene var eneste på hans radarskjerm. Han var ikke klar over at Sidney teller på ansette noen raskt.


Roger gjennomgått papirarbeidet for nye utleie. Det var tydelig til Roger at potensielle rekruttere hadde ikke den riktige bakgrunnen for rollen. Han var også grønn i sin erfaring med eldre mennesker han ville bli utsatt for i jobben. Roger så at det ville være politisk problemer nedover veien som ville stymie noen uten nok politiske innsikt eller erfaring med andre deler av organisasjonen. Han ønsket en insider eller en erfaren utenfor leie med store politiske ferdigheter.


For å få problemet av hans radarskjerm raskt, fortalte Roger menneskelige ressurser for å gi potensielle rekruttere et avslagsbrev. I hans hast konsultere ikke han med Sidney først. Det virket åpenbare fra CV at dette var feil person. Roger skyndte seg for å håndtere toppen aktivitetene på hans radarskjerm. I prosessen, Sidney ble skadet og ble sint. Roger ble tatt av overraskelse siden han trodde han hadde gjort rette, men han kunne ha sett denne kommende.


Ved å fokusere bare på oppgavene for hånden, og ikke på menneskene rundt ham, Roger var regjerende i en av hans største talenter-han var ikke å la hans gut arbeid for ham hvor folk var bekymret. Hvis Rogers direkterapporter hadde vært på hans radarskjerm, ville hans gut ha fortalt ham at Sidney trengte mer enn bare en Ja-eller nei-beslutning akkurat nå; Han trengte hjelp til å lage en god leie raskt.


Et viktig spørsmål for Roger, og for mange ledere, er "hvordan kan jeg sikre at nøkkelpersoner er på skjermen min radar samt til-do 's av jobben min?" Det er ikke bare på VIPs som bør saken for deg. Du vil beholde gruppen, deres press og deres prosjekter, på din radarskjerm. De trenger å vite du er ledende og støtte dem og ikke bare ri roughshod over dem å få ting gjort.


Både Ben og Roger er i stand til og vellykkede ledere som holde deres til-do 's og deres kommersielle mål på radaren skjermen hele tiden. Ennå finner de begge det vanskelig å tenke på folk på samme måte.


Her er noen metoder som hjalp dem få folk på radarskjermen uten bumping av de andre store tingene i livet sitt arbeid.


Ta opptelling. Som glir under radaren? Enten det er personer du trenger å holde oversikt over familiemedlemmer, direkte underordnede eller andre, kan bare å ta et hode teller hjelpe deg holde dem på skjermen.


Skrive det ned. For hver person du vil spore, er lage en kort liste over hva du synes på hans eller hennes radar. Selv om du ikke husker alt du skrev, bare å skrive det ut vil hjelpe deg å holde disse menneskene og deres prioriteringer i tankene. Det vil også tipse deg om det er noen spesielt som trenger ekstra oppmerksomhet akkurat nå.


Si det. Før møter og før du tar avgjørelser, sier høyt hva du ønsker dine effekt å være på andre mennesker. Denne tilnærmingen setter dine hensikter overfor mennesker på radar skjermen.


Be andre om å minne du. På jobb, kan assistenter hjelpe deg med å holde oversikt over hva som skjer med nøkkelpersoner. La dem vite at du vil at folk--ikke bare oppgaver - å være på radaren. Som vil styrke assistenter å minne du, i en lavmælt måte, når noen av dine prioriteringer har glidd av skjermen. Hjemme, kan du prøve å spørre familiemedlemmer til å forlate deg notater skriftlig når de trenger å få noe på radaren. At vil hjelpe deg å huske og vil også hjelpe din familie medlemmer artikulere deres behov og hva som er viktig for dem.


Ta bare en liten tid hver dag, konsekvent, for å sette nøkkelpersoner på radar skjermen. Det er verdt en fem-ti minutters personlig oppdatering til å avgjøre hva som er på radarskjermen slik at du ikke gå glipp av eller rote. Innsatsen vil være vel verdt det.

No comments:

Post a Comment