Friday, January 4, 2013

Unik konsulenttjenester

Trenger råd? Trenger du hjelp i å erobre en spesiell utfordring? Leie en konsulent! Profesjonell rådgivning har blitt en av de raskest voksende segmentene av vårt samfunn. Hva gjør konsulenter? De gir informasjon og råd i bytte for en avgift.


De kan finnes under en rekke navn: regnskapsfører, psykolog, arkitekt, designer, advokat, rådgivning ingeniør. Nesten alle i et samfunn bruker sine tjenester i en eller annen måte.


Hva hver av disse konsulenter har til felles er behovet for å identifisere og finne kunder, og til å pakke sin egen unike kunnskap på en måte som vil appellere til andre og være nyttig og meningsfull. De finner at markedsføring seg selv er ganske annerledes enn et produkt som folk kan plassere sine hender på. Folk fortsatt liker å visuelt se hva de legger sine penger.


Mange konsulenter vet de kunne gi deres tjeneste aldri så lett fra en privat kontor i deres hjem. De trenger ikke store områder å lager, eller til å bemanne mange ansatte. Imidlertid trenger sine kunder å se og føle en atmosfære som vil rettferdiggjøre å bruke penger på. Derav kan konsulenter ofte bli funnet i luksus kontorbygg.


Tjenesten, som gjengir en konsulent er ofte vanskelig å beskrive. Noen klienter bare bruke tjenestene fordi tvunget til av lov (for eksempel trenger en advokat). Noen klienter er oppmuntret av familie eller venner til å søke tjenestene til en psykolog. Med mindre man er økonomisk velstående, kan det være sterk harme i å betale en konsulent for råd. Klienter må å føler at de mottar verdien i retur- og føle respekt og beundring for den som gjør den rådgivning.


Mange konsulenter tilbringe sin arbeidstid i store selskaper opplæring og rådgivning selgere eller øke moralen til ansatte. Bevise at ens tjenester kan gi store forskjeller i et stort segment av et enormt selskap krever positive tilbakemeldinger fra tidligere kunder og også sterk markedsføring ferdigheter. Forbruker en stor del av en konsulent tid å anskaffe disse markedsføring ferdigheter og sette dem i praksis.


Markedsføring krever planting mange frø av hva du har å tilby. Disse frø må spres så vidt som mulig i områdene der potensielle kunder kan se dem. Og, som vi alle vet, ikke alle frø spirer og spire. En av de sikreste måtene for en konsulent til å opprette en stor markedsføring programmet er å bruke gamle rettssikkerhet 80-20. Åtti prosent av sine inntekter vil komme fra 20 prosent av sine kunder eller kundeemner (frø).


Ved å nøye analysere som potensielle kunder kommer til å være den mest irriterende og plagsom, og som vil være en stor glede å arbeide med, konsulenter er vanligvis i stand til å eliminere åtti prosent av frøene og fokusere på hvor de kan virkelig tjene og gjøre det beste bruken av sin tid. Dette er hvordan en konsulent fungerer som sin egen konsulent!

No comments:

Post a Comment