Sunday, January 6, 2013

Hørte du? Tre Surefire trinn for å minimere sladder på kontoret

Det starter uskyldig nok med noen i det pause rom ordtaket, «Er det en skam om Jack?» Clueless, du svarer, "Hva om Jack?" "Du vet ikke om kona?" Når du svarer benektende, kollegaen griper øyeblikket å fylle deg inn på alle de blodige detaljene for Jacks kone pågående saken med ingen ringere enn sjefen din mann, og dårlig Jack er nå i rehab fordi han begynte overstadig-drikking for å drukne sin elendighet. Selvfølgelig, siden sjefen din mann er partiet av den andre delen, du må bare vite om hun vet om hennes manns utroskap, som vil regningen for henne viser opp til arbeid i det siste ser ut som en motivet i en søvnmangel studere og bite alles hode av for ingen god grunn. Og før du er ferdig med å helle kaffe, du har aktivert en sladder å hevde den ond syklus av ryktene mongering som altfor ofte forurenser en arbeidsplass.


Konsekvensene av å delta i office sladder er langt alt og alltid påvirke minst to eller flere personer. Først, vurdere personen som er sladder sprederen. Hvorfor denne personen presenterer informasjonen? Kan noe godt kommer fra det? Informasjonen, som vil gagne deg eller på kontoret der du arbeider? Hva er det for sladder?


Hvis svarene på disse spørsmålene er uklar, kan du sannsynligvis regne med nyheter-bærer er reveling i å vite noe andre ennå ikke vet. Slike "nyheter", om nøyaktig eller ikke, gir en midlertidig følelse av overlegenhet og kontroll som sladder trolig mangler noe annet. Hvis denne personen arbeidsutførelse ikke er tilstrekkelig grunn til anerkjennelse, så er det neste beste alternativet å stake krav der nyest inne skitt.


Dessverre, en sladder er ikke fornøyd bare besitter informasjonen. Tross alt, kunnskap som ikke deles er bortkastet, rett? Hvordan ville andre kjenner verdien av denne sjelen med mindre intelligens formidles? Dette er hvor andre bli involvert uten nødvendigvis å være villige deltakere. Selv "uskyldige" tegnes i den sladder weben ved å bare lytte. For et par flyktig øyeblikk, denne personen har alles udelte oppmerksomhet, og dette er "belønning" nok.


Mens sladder seg ikke kanskje umiddelbart lider for deres løs tunger, vil til slutt de bli funnet. Konsekvensene kan omfatte dårlig ytelse anmeldelser, ingen betale reiser, reprimands fra veiledere, eller muligens oppsigelse på grunn av deres engasjement i å ødelegge office moral eller begå bakvaskelse.


Sladder er vanligvis proaktiv i å dele sine vell av informasjon, slik at andre har litt problemer med å vite hvem de er. Smart kolleger vil lære å unngå dem noen måte de kan, selv om dette ikke er alltid lett eller mulig. Selv om du selv ikke starte sladder, bare lytter til den tar en toll og bærer konsekvenser. Skyldfølelse av foreningen kommer umiddelbart til hjernen. Hvis flere mennesker er til stede når en sladder lekkasjer en saftig godbit, kan du bli kreditert som kilde på et senere tidspunkt bare fordi du var til stede. Menneskers minner er ikke alltid nøyaktig.


Selvfølgelig, er de som lider mest diskusjonstemaet. Selv om ryktene viser seg for å være nettopp det, er skaden gjort. De som har hørt sladder kan ikke helt slette den fra deres sinn. Konsekvensene for denne personen kan være ødeleggende.


Siden ingen fordeler fra sladder, er her tre enkle trinn du kan ta for å unngå denne karriere-drapet atferd:


1. Ikke gjør det yourself–ever. Nei, du snakker ikke om folk for deres eget beste. Du er sladre. Hvis du virkelig ønsker å hjelpe noen, snakk med personen direkte.


2. Når noen prøver å sladder med deg, kan du:


* Gange unna


* Endre emnet.


* Direkte stat, "jeg er ikke komfortabel med å snakke om ___."


* Direkte staten, "Jeg liker ikke å snakke om andre mennesker fordi jeg ikke liker dem snakke om meg." Det er en samtale ender sikkert.


* Svare, "jeg ikke hadde hørt som om ___. La oss gå be ham/henne." (Se en sladder forsvinner når du sier at. Sladder er beryktet feiginger og gruer konfrontere sine undersåtter.)


3. Når noen er sladre om deg, kan du:


* Gå med direkte tilnærming. Sier noe som, "Jeg hørte at du har sagt følgende om meg." Deretter kort oppsummere hva du har hørt. Neste, si, "mens jeg var ikke der for å høre deg, jeg setter pris på din kommer til meg direkte med spørsmål eller kommentarer i stedet for å snakke med våre kolleger/venner/familie/etc."


* Gå med indirekte tilnærming. Sier noe som, "jeg ikke vet om du har hørt ryktene går rundt om meg eller ikke, men de er virkelig forstyrrende. Hvis du hører noen snakke om meg, ville jeg verdsette den hvis du ville spørre dem til å slutte."


Bare husk, hvis du ikke sladder, du trenger ikke å bekymre deg for noen forråde selvtilliten din og fortelle andre hva du sa.


Husk også å distansere deg fra sladder, siden du er kjent av selskapet du holde.

No comments:

Post a Comment