Wednesday, November 7, 2012

Mamma, vil du øke din CV?

Jeg er bekymret for min CV. Jeg elsker å være en hjemmeværende mor, men til slutt jeg ønsker å komme tilbake i næringslivet til å tjene penger igjen. Hva bør jeg gjøre for å holde min CV fra å ha et stort tomt hull i den?


Underskrevet: Cathy Career



Kjære Cathy,


Ikke slite. Det er mange måter å holde din CV hopper. Her er bare noen få ideer for å få deg tenkning.


1. Frivillig.
Ikke mange folk er klar over dette, men hvis du bor i USA, det er en Presidential Volunteer Service Award som du kan tjene for tiden du tilbringer frivillighet i barnas aktiviteter. Om du er å hjelpe på skolen, eller gjennom speidere, kan du tjene denne prisen. Selv om det ikke virksomhet knyttet, viser det en arbeidsgiver at du er motivert og dedikert.


Eller du kan finne lederstillinger der du kan frivillig. Titler som President i PTA, skolen Fundraising koordinator eller et styre for en organisasjon ser flott ut på din CV, pluss du setter et flott eksempel for barna dine.


2. Gå tilbake til skolen.
Hvis du har ønsket å få din grad eller en avansert grad som en MBA, kan du nå gjøre det på nettet. Mens baby, er i hvilemodus, kan du studere og ta din tester. Det er ikke lett, men det viser også at du hadde insentiv under den tomme tid på din CV.


3. Bygg en bedrift
Se nærmere på måter du kan bygge din egen virksomhet. Hvis du gjøre legwork mens baby er ung og få stiftelsen bygget, kan så du enten selge virksomheten eller velge å hoppe i med begge føttene når du står overfor går tilbake på karriereveien.


4. Bli en aktivist
Gjøre et navn for deg selv kjemper for en sak som du tror på. Før du går på et intervju, kompilere pressemeldinger som du har skrevet, intervjuer og artikler sammen med resultater og overnattingssteder. Når du blir spurt "Hva har du gjort for de siste fem årene." Du kan svare, "Jeg har jobbet for å redusere barnemishandling ved å bidra til å passere et lovforslag som..." Ganske imponerende. Og, igjen, du angir et bemerkelsesverdig eksempel for barna.


Her er min stor advarende. Alle om alle disse aktivitetene ser flott ut på din CV, de alle tar tid. Hvis målet ditt er å bo hjemme og nyte dine barn, ikke får så lastet ned med frivillig, studere og hjelpe andre at du ender opp glipp av alle barndom underverkene i ditt eget hjem.

No comments:

Post a Comment