Friday, November 2, 2012

En nærmere titt på to intervjuspørsmål

Et jobbintervju er stressende. Personen som ikke har gjort mange endringer ikke er praktisert på hva som er involvert (eller bør de ønsker å være), og personen som har gjort mange endringer ikke har noen ide om hva som har involvert enten, eller de ville ikke gjøre så mange endringer!


Forbereder for intervjuet avstressende situasjonen betraktelig. Likevel, 78% av alle kandidater - uansett hvilket nivå som de intervjuer - ving den! Og ofte forårsaker seg å være luket ut i prosessen.


Som så mye av intervjuet, kan tilsynelatende uskyldige spørsmål reise du opp. Du tror du er svare på dem på en måte som setter deg i best lys, men du vil bli overrasket over hvor mange mennesker helt glipp av båten. Bare å håper et intervju har et positivt resultat er ikke nok. Som er i utgangspunktet mister din evne til å kjøre opp prosentandelen av et positivt utfall.


For eksempel, som svar på spørsmålet, "Hvorfor vil du jobbe her?" noen mennesker vil si ting som:


"Jeg har jobbet i denne bransjen i 15 år og vært svært vellykket. Jeg føler jeg kan gjøre en forskjell i organisasjonen. Jeg har en bevist banerekord av lederskap. Jeg har lest i avisen at din bedrift er å ha noen problemer, og med min erfaring som en direktør XXXXX, jeg kan hjelpe rette dem ut."


At svaret kan høres bra og ser ut til å være nok, men på en skala fra 1-10, det er rangert om en 4!


hvorfor? Svaret viser ingen forskning, ingen tenkte, ingen vurdering. Det høres lager og kunne være tilstrekkelig for en rekke selskaper. Total, imponerende.


I min erfaring som rekrutterer, har jeg funnet at mens midten av nivå ledelse tilbøyelig til å UNDERanswer spørsmålet, øvre nivå ledelse vil ofte OVERanswer spørsmålet. En gruppe gir ikke nok informasjon på grunn av begrenset mangel på erfaring. Den andre gruppen har eksistert, jobbet seg oppover stigen i mer enn ett selskap, og i deres forsøk på å lyd gjennomtenkte, intelligent og klok, ende opp ordtak svært lite i det hele tatt.


La oss se nærmere.


HVORFOR VIL DU JOBBE HER?
Her er hvor du får til å vise frem din forskning. Fortelle intervjueren det du har lært om selskapet, og hvorfor det er tiltalende for deg. DETALJER er nøkkelen her.


Relatere de konkrete eksemplene din erfaring med det du har lært om selskapet, deres fokus og deres marked. Se til din personlighet og hva som motiverer deg, og hvordan det gjelder for noen detaljer du lært fra annonsen, rekrutterer din, din venn som henviste deg, eller hvor du lært av denne muligheten.


For eksempel, kanskje uttalte annonsen deres at de var ute etter for å etablere en markedsføringsavdeling fra bakken opp. Hvis du trives på vekst, utfordringer, å gjøre ting skje - det er svaret - sammen med eksempler på hvordan du har vokst, etablerte, eller gjort markedet forskning i en parallell situasjon.


Og du kan spørre: "hva om det er ikke en høy profil selskap? Hva om det er på de små side og lokal?" Høyre. Ikke alle selskap er størrelsen på General Electric eller enda et regionalt offentlige kraftsenter som du kan slå opp i Dun & Bradstreet.


Men de fleste bibliotekarer er mer enn villige til å hjelpe deg med å finne noe informasjon som kan være til stede i noen av deres forskning bøker. Lokale aviser kan ha gjort historier på selskapet, og biblioteket ville ha dem også. Og i disse dager, de fleste selskaper har et nettsted.


Del hva du kan gjøre, og hvorfor du føler du kan gi et bidrag og nytte av selskapet. Dette spørsmålet er om hvordan du kan dra av selskapet, ikke hvordan selskapet kan du utnytte.


FORTELL OM DEG SELV
Noen intervjuer er mistet rett på dette punktet. Dette er ikke en invitasjon til å gå på annonsen nauseum om alt som har skjedd til deg siden du var fem år gammel eller siden din første jobb ute av college. Heller ikke er det på tide å skuldertrekning skuldrene og gi et ikke-planlagt, setning svar.


Noen mennesker, spesielt de som ikke har forberedt og har en tendens til å snakke når de får nervøs, finne seg selv springende. Sette sammen en fin liten 2-3 minutters verbale bio om din karriere, kvalifikasjoner, og hvorfor du er interessert. Vet hva du skal si på forhånd.


ET PAR PUNKTER Å HUSKE
I å rekruttere vi pleide å si, "" A"kandidater for selskaper 'A', 'B' kandidater for selskaper 'B' og 'C' kandidater til 'C' selskaper," og en 'B' kandidat er ikke bare noen ett som har talenter og track record er bare så som så, er det også en "A" kandidat som dårlig intervjue ferdigheter gjøre ham en 'B.'


Å vite hvem du er, hva du vil, hva du har å tilby, og hva du har oppnådd- og ha det alle på tuppen av tungen - kan redde eller ødelegge deg et jobbtilbud - ikke bare for din perfekte jobb, men noen ganger for selv å finne en jobb.


Å være i stand til å selge deg selv, dine ferdigheter, nødvendiggjør hvordan du kan dra nytte en potensiell selskapet og deretter å kunne lukke avtale tok deg tid til forskning og lære selskapet. Det betyr å kjenne deg selv godt nok som du kan bruke aspekter av dine evner til personlige fakta og detaljer om at enkelte bedrift - og at du kan gjøre det glatt uten famler etter ord eller bare winging det..


Og sist, men ikke minst, ordene til Peter Handal av Dale Carnegie Training, ekko betydningen av intervjuforberedelse, inkludert hva slår folk flest så simpelt - rollespill. Men som han sa, "du bare har én sjanse til å gjøre et virkelig godt inntrykk," og hvis du ikke ta det alvorlig nok til å studere og grundig forberedelse, noen andre vil, og det er personen som vil få jobben!


Gjøre leksene dine før hver intervju! Det er ingen sjanse til å gjøre et annet godt inntrykk!

No comments:

Post a Comment