Saturday, July 21, 2012

Emballasje og markedsføring deg selv - "Brand du"

Merkevarebygging er en prosess som er startet av store selskaper som Nike som del av en markedsføringsstrategi på 1980-tallet. Det er et konsept som hadde dem selge sine kunder et bilde og en idé. Snart, sammen med par joggesko du som kjøper, du var også kjøpe inn i konseptet, og "bare gjør det"; og telefonlinjen Bell er ikke bare om et verktøy, det er om hvordan vi alle er koblet. Reklamen har bli mindre om produktet og mer om følelsen selskapet ønsker deg å assosiere med hva de selger.


Merkevarebygging er ikke bare for selskapene. Mennesker i alle turer av livet og ulike karriere stadier begynner å bruke selvtillit branding for å komme fram. Som et selskap og produktet i markedet, selvtillit branding betyr å se på deg selv som en vinnende merkevare. Det er å være klar over tingene som sett du bortsett fra alle andre og gjøre deg minneverdig og unike - dine ferdigheter, evner, personlighet egenskaper. Å være self-aware betyr bli du klar over hva du står for, og hva du har å tilby. Gjør en god jobb er ikke lenger god nok til å garantere din karriere skal gå bra.


Branding selv betyr du bli assosiert med hva skiller deg fra andre og merverdi som du tar med til en jobb, en bedrift eller en situasjon. Selvtillit branding krever selv-bevissthet og kommuniserer at du føler deg komfortabel i deres egen hud. Når du vet hva du har å tilby, blir du kraftig og tilsiktet om hvordan du kommuniserer som gjennom kvaliteten på tjenesten du tilbyr. Du er din viktigste ressurs. Selvtillit branding gir retning og klarhet i formålet for hvordan du arbeider, ikke bare hva du gjør for en lever.


Fordi du er selvstendig oppmerksom og fokusert, er fordelene med merkevarebygging mange. Selvtillit branding:


* Øker din tillit og selvportrett motivasjon
* Øker din synlighet og tilstedeværelse
* Skiller deg fra jevnaldrende og kolleger


Resultatet vil du:


* Oppnå målene dine personlige og profesjonelle
Øke din lønn


Personlig branding er strategien bak verdens mest vellykkede mennesker som Oprah, Madonna, Donald Trump, Richard Branson og Bill Gates. Det krever forpliktelse til hva du verdi, konsistens i hva du leverer og tøff nok til markedet hvem du er. Det er forskjellen mellom en vanlig karriere- eller forretnings- og en eksepsjonell.


Få tydelig på merkevaren "Du", og være trofast mot den.


Anbefalt Resources:


* "Brand du 50" bok av Tom Peters. I det han oppretter en prosess du kan styrke deg selv å skille seg ut, både personlig og profesjonelt.


* Self-Branding e-kurs ved Cecile Peterkin, kosmisk Coaching Centre


Copyright 2005-2006, Cecile Peterkin. Med enerett.

No comments:

Post a Comment