Friday, July 6, 2012

Don�t hoppe over følge opp etter et intervju

Hvordan skrive en takkeside brev å bruke etter et intervju, en telefon intervju, eller til og med noen som gikk navnet ditt på en leder som ansetter er en kunstform som ikke er lært så ofte som det skal være av plasseringsmålrettet tjenester og andre som hjelper jobbsøkere med å finne jobber. De dekker alltid grunnleggende om CV-skriving, Intervjuforberedelse, følgebrev skriver, hvordan du oppretter en referanse ark, og selv hvordan å forberede en lønn-historie, som er ikke engang nødvendig som ofte, men hvordan for å skrive en takk bokstaven er et emne som skal dekkes. Det er en nødvendig ferdighet som setter Kronestein på intervjuet eller andre kontakten du hadde, gjør du synes å være gjennomtenkt og intelligent og setter deg over mengden.


Noen lederne som ansetter er så overbelastet med CVer og følgebrev når de legge en liste på en online jobb bank eller kjøre en avisannonse for classified de se etter grunner til å forkaste fortsetter. Har fem hundre CVer i e-posten din i boksen kan være ganske skremmende. Noen lederne som ansetter har vært kjent for å sende ut en automatisert svar på alle søkere la dem vite at CVen ble mottatt. De vil deretter lene seg tilbake og vente på videre kommunikasjon. Hvis en søker vet hvordan å skrive en takkeside brev har de en hoppe på konkurransen umiddelbart.


Hvordan du gjør det? Det bør være blokk som er formatert med riktig stavemåte, adresser og hilsener, som i all formell korrespondanse. Holde det kort, to eller tre avsnitt. I det første avsnittet uttrykke din primære formål av Takkebrev personen du skriver til for deres tid og vurdering. Business folk er opptatt, og tid er en verdifull handelsvare. I det andre avsnittet restate én eller to viktige jobbferdigheter du kan ta med til stillingen. Minne leseren på hvorfor du er en god kandidat for jobben. I den tredje ledd, takker leseren på nytt, og gjenta at du er tilgjengelig via telefon, e-post eller i person bør de har flere spørsmål. Slutte med tradisjonell virksomhet slutter "hilsen".


Et eksempel på hvordan å vite hvordan å skrive det oppstod med én jobb-søkere for noen år siden på en virksomhet megling i Midtvesten. Denne jobben seeker var allerede jobber som et deltids telemarketer. Hun var konkurrerer om en lederstilling fulltidsansatte mot to andre. En av mennene hadde en bachelors grad, og den andre var om å motta hennes bachelors. Begge hadde flere flere års erfaring i kontoradministrasjon åpenbart de andre kandidatene var mer kvalifisert enn første søkeren, men hun visste hvordan å skrive en takkeside brev, og viste det. Etter hennes intervju med selskapet eier, administrerende megleren og den gamle kontorsjef (som var pensjonere seg og hjelpe velge sin egen erstatning) sammensatt knyttneve kandidaten en takkeside brev. Hun deretter skrives ut tilpassede kopier for hver person som hun intervjuet med sendt dem den kvelden. Når intervjuerne mottok dem neste dag var de imponert over hennes thoughtfulness og etterlevelse-protokollen. Til tross for det faktum at andre to søkerne var mer kvalifisert, ble hun ansatt. Det faktum at hun visste hvordan å skrive en sannsynligvis fikk henne jobben hun søkte.


Mange lederne som ansetter, vil intervjue kandidater i flere og bare ansette fra de som sender takk bokstaver. Noen studier har vist at bare én av ti søkere ser betydningen av takk bokstaver, så det bør være åpenbart at hvis du vet hvordan å skrive en takkeside brev du har en svært viktig jobb ferdighet.

No comments:

Post a Comment