Friday, April 6, 2012

Så, noen mennesker ikke faktisk Skriv deres egen CVer?

Dette er sannsynligvis de vanligste spørsmål som jeg får når jeg møter mennesker som ikke tidligere har brukt en sertifisert profesjonell CV skribent. De er forbauset over at det er faktisk en tjeneste som kan hjelpe dem med å skrive deres CVer. Det er den enkleste måten å besvare dette spørsmålet ved å fortelle du det jeg oppdaget når jeg var rekruttere i bioteknologisk og farmasøytisk industri. Jeg så på bokstavelig talt hundrevis av igjen hver eneste dag (minst 500 per uke), og kanskje - bare kanskje-ett eller to var meget godt skrevet. Kommer til å tenke over det, ble de sannsynligvis skrevet av forfattere for profesjonell CV. Resten av igjen kunne bli satt inn i to kategorier: middelmådige (fleste av igjen falle her) og forferdelig (færre CVer falle i denne gruppen).


Nå, jeg vet det er mange mennesker som kopiere deres CVer fra CV bøker eller kopiere deres venn CV formatet, og håper at vil være nok. Og noen ganger, det bør være i orden. Så når bør du bruke en sertifisert profesjonell CV skribent? På hvilket punkt i livet er det blitt verdt det å forlate CV-skriving, til ekspertene? La meg sette det på denne måten. Jeg har en stor bakgrunn i anatomi, og jeg velger å ikke gjøre kirurgi på meg selv. Jeg la det opp til en pro. Heller ikke endrer jeg oljen i bilen min, fordi jeg kan ha en pro gjør det. Nå, hvis annen grunn økonomisk det ikke gir mening å ha din CV som er skrevet av en profesjonell (Husk at de kan være skattemessig fradragsberettiget), og du har en masse tid til å lese bøker, pour gjennom masse eksempler, er i stand til critiquing arbeidet historie fra en leder som ansetter perspektiv, har erfaring korrekturlesing, og har en stor kommando av engelsk språk, så er du en flott kandidat til å skrive din egen CV.


Realistisk, for en sertifisert profesjonell gjenoppta skribent å skrive din CV, tar det minst 2 timer (for de mest grunnleggende, "bare uteksaminert fra college" gjenoppta). Det kan ta godt over 12 timer for høyere nivå CVer. Og dette er for en profesjonell CV skribent, som gjør dette dag inn og dag ut. La meg fortelle deg hva gjenoppta forfattere gjør: de skuring gjennom hver gjennomføring du noensinne har gjort, de blir privat undersøkende for å sikre at alle datoene legge opp og at skolen navn / avdelinger er fremdeles gyldige, de skreddersy din bakgrunn til nøyaktige jobben du søker på, og de lar deg vite hvor dine svakheter er (AU). De også fortelle deg hvor dine styrker er, hva du skal markere, hva de skal Lysfølsomt, hva du kan helt slippe fra din CV, CV reglene er, hva riktig engelsk bør være, hva trenger korrekturlesing på nytt, og som veien går vannmerket. Reglene er uendelige i CVer og profesjonelle kjenner dem alle. Så hvis det tar tid for en profesjonell å skrive en CV, tenke på den tid det skal ta regelmessige, søker jobb personen der ute. Og problemet er at jeg tror folk flest mister interessen i sine gjenoppta rett om tiden de har noen få sider som "slags" summerer opp deres bakgrunn.


Så i kjernen, ha folk som har sine CVer som er skrevet av en sertifisert profesjonell CV skribent en kant over folk som ikke. Her er et eksempel: Hvis du søker på en jobb, du er ikke bare en person bruker på en jobb-spor. Du konkurrerer mot 10 andre mennesker at alle så den samme jobb-annonsen på samme dag. Hvis din CV ikke er så god som hva konkurrentene har (det spiller ingen rolle om du er best kvalifisert eller ikke), og deretter en leder som ansetter ikke vil gi deg et kall. Hvis konkurrentene bruker en sertifisert profesjonell gjenoppta skribent, og du skrev din egen CV, har konkurrentene en etappe på du. Så, bør du skrive din egen CV? Ja, selvfølgelig du kan. Men realistisk, du kan spare deg tid og penger (Husk, tid = penger, og CVer kan være skatt nedskrivning, så snakk med du mva-rådgiver), og litt av en hodepine hvis du går til en sertifisert profesjonell CV skribent.

No comments:

Post a Comment