Wednesday, April 4, 2012

Coach Lee Sumner råd om lønn forhandling

Du har kjøpt en stor dress og et par nye sko. Du forbereder å intervjue etter en ny jobb som du føler meget kvalifisert. Men du trenger hjelp med å vurdere verdien av dine ferdigheter og erfaring til å beregne en respektabel lønn. Du vil finne en lønn at du føler deg trygg ber om, og at din fremtidige arbeidsgiver vil føle deg komfortabel betaler deg. Hvordan du finne ut hva du er verdt og faktisk få det?


Lønn-forhandling kan være en følelsesmessig opplevelse. Vi ønsker jobben, men vi trenger mer penger. Eller vi kan være redd for at hvis vi push for vanskelig selskapet vil tilby jobben til en annen kandidat. Forhandling er ikke bare si: "Jeg ønsker mer penger." Du leter etter en måte å nå en avtale, ikke en konfrontasjon med din fremtidige arbeidsgiver. Før diskutere lønn, må du ha svar på bestemte spørsmål, for eksempel:


* Hva er lønnen rekkevidde for denne jobben i denne geografisk område?
* Hva er den laveste lønnen vil jeg vurdere?
* Hva gjør meg verdt en høyere lønn?
* Hva gjør meg entydig verdifull for dette selskapet?


Du kan forskning lønnsinformasjon gjennom tilknytning av høgskoler og arbeidsgivere, jobb-jakt nettsteder, bibliotekene, fagtidsskrifter, en college karriere office eller personer som arbeider i bransjen eller selskapet.


INTERVJUET


Mens lønn forhandling begynner etter intervjuet, starter det virkelig i første intervjuet. Det er når du vil fortelle selskapet om deg selv, dine ferdigheter og hva du kan gjøre for dem. Vil du bruke aktive ord i intervjuet for å beskrive dine prestasjoner som: Jeg utviklet, jeg koordinert, jeg tok ansvar for, jeg startet, jeg tilsyn og jeg bidro aktivt til. Under intervju du din eventuell overordnede å føle at du kan bidra til å løse hans eller hennes problemer. Her er noen regler-av-thumb relatert til lønn-forhandlinger som vil hjelpe deg under intervjuprosessen:


1. Lytte til å forstå behovene til selskapet og personen gjør den ansette. Hva innebærer dette? Å gjøre god øyekontakt gjennom intervju-the sikreste måten å klarere. Ikke avbryte og tillate dem å fullføre sine tanker. Gjentatt tilbake til personen, i løpet av ditt svar, en del av hva de har akkurat sagt. Nodding etter at de har gjort en uttalelse til å forsterke som du har hørt det.


2. Prøv ikke å være den første til å glemme pengene. Ikke fortell dem hvor mye du skal ta. Hvis du undervurdere din verdt, vil du low-ball deg selv, og har til å bosette for mindre enn selskapet var innstilt på å betale.


3. Hvis du blir spurt hvilken lønn du leter etter, kan du si du har et område. Deretter si det er egentlig avhengig av den totale pakken, inkluderer marginale goder du kan være berettiget til, som: helseforsikring, ferietid, årlig lønn gjennomgang, avgang besparelser planer, bonus planer, college tuition refusjon planer, aksjeopsjoner.


* Hvis presset på emnet, oppgir du området du har i tankene. Bunnen av området er hva du trenger og toppen er 10-15% over hva du ville ta. ("Jeg ser på en $65,000-$ 72,000-området"). Området er basert på din analyse av markedet og hva du føler du er verdt til selskapet.


* Hvis du spurte hva din nåværende lønn er, fortelle sannheten. Hvis du er grunn for en høyning eller bonus, nevne at også.


FORHANDLINGSPROSESSEN


Det er flere måter samtalen kan gå som du diskutere lønn og nå en gjensidig avtale med din fremtidige arbeidsgiver. La oss si at hun har bare tilbudt årslønn på $62,000. Du kan si "O.K" og bosette for mindre enn du er verdt. Eller du kan svelge "O.K", og si "Hmmm" i stedet. Ifølge Jack Chapman i sin bok, forhandle lønnen: hvordan å gjøre $1000 for et minutt, "Når du hører den figuren eller området, Gjenta figur eller toppen av området og deretter være stille." "$ 62,000? Hmmm (pause) som høres litt lav. "


For å unngå lød arrogant, bruker du et spørsmål i stedet for en etterspørsel. "Hmmm, $62,000 (pause). Jeg er glad for at du er interessert i meg og jeg er veldig interessert i posisjon. Basert på min erfaring, ønsker jeg å gjøre mellom $65,000 og $72,000. Hva vil det ta for å komme til høyere nivå innenfor dette området?" Lage en positiv uttalelse om fornøyd med selskapet eller jobb før det bes om andre ting. Dette kommuniserer du setter pris på tilbudet, og er nesten klar til å bli med dem, hvis du bare kan få dette en siste ting. "Hmmm, $62,000. Jeg liker muligheten, og jeg vet at jeg kunne bidra til firmaet, men jeg virkelig trenger $65,000 som et minimum. Jeg ville elske å arbeide her hvis jeg kan få dette tallet. Er det en måte vi kan arbeide som ut?"


Ikke bekymre deg at arbeidsgiver vil endre hennes sinn om å ansette du bare fordi du be om mer. Du må ha intervjuet godt og være en begreper ligger langt framme, eller ellers du ville ikke får et tilbud. For resten, du er ikke skyve henne høyere enn hun forventet å gå uansett. Hvis du får et tilbud som er litt lavere enn ville du med et selskap du kjærlighet eller en der du vil ha stort oppadgående potensial, spør Hvis du kan få en lønn-gjennomgang i 3-6 måneder i stedet for et år.


Prosessen med å forhandle er en viktig ferdighet på alle nivåer på sysselsetting, og det lønner seg på to måter – ved å sette penger på kontoen og betale utbytte i økt selvtillit. Følg disse retningslinjene og gjør deg klar til å lage en toast til suksess!

No comments:

Post a Comment