Friday, April 13, 2012

Career Advice: Den viktigste kvelden i uken

The reporter spurte en rutinemessig spørsmål å begynne sitt intervju med et internasjonalt anerkjente markedsføringssjef. Han fikk en overraskende svar i retur.


"Hva du attributtet din svært vellykket karriere?" spurde.


"Søndag netter," kom svaret.


"Netter søndag? Jeg forstår ikke hva du mener."


"Det er bare sunn fornuft, når du slutter for å tenke på det," forklarte executive.


"Jeg jobber hardt hver uke fra tidlig mandag morgen før sen fredag ettermiddag. Fra fredag kveld jeg ta vare på personlige ting til rundt midten av ettermiddagen søndag, og jeg spille hardt. Jeg lade opp mitt sinn og kropp.


"Da jeg vind ned det å spille, og vie søndag kveld til forbereder arbeidsuken fremover. Jeg spiser en tidlig, fornuftig middag. Jeg gå gjennom forrige uke-min seire og min tap. Deretter går jeg gjennom Min koffert, lese alt som bærer på de kommende fem dagene. Jeg konsentrere seg om hva jeg vil oppnå i løpet av uken. Jeg opprette min plan for spillet. Jeg satt spesifikke mål. Jeg skriver ut en sjekkliste med prioriteter for meg selv. Jeg forberede den samme slags listen min sekretær. Jeg skrive ulike "behage gjøre" memoer for min sekretær.


"Jeg har tenkt selv min garderobe for uken og jeg polsk skoene mine. Det kan høres litt rart. Men ikke ler. Jeg ønsker bare ikke noe å distrahere meg fra viktige ting jeg ønsker å oppnå.


"Jeg må jeg lese søndag aviser og minst skumlese høydepunktene av ukentlige nyheter-blader. Jeg vet at noe vil komme opp om aktuelle hendelser i løpet av uken, og jeg kan ikke si å være fanget mumlende og endre emnet.


"Til slutt, jeg går til sengs, visualisere hva jeg skal gjøre i løpet av uken. Jeg får en god natts søvn.


"Når jeg gå inn på kontoret på mandag morgen, jeg allerede foran spillet."


I et nøtteskall, snakket denne achiever om enkle planlegging og forberedelser for å gjøre best av hans tid, sin energi – alle sine ressurser.


Denne ideen sunn fornuft synes så opplagt som nesen på ansiktet. Men det er svært mange mennesker som ikke handle på den. Dette oppretter ikke en reell mulighet for dem som er dedikert til å bygge en vinnende karriere?

No comments:

Post a Comment