Monday, April 23, 2012

Hvilke kvaliteter må du har karrieren fremme?

Når det gjelder å forberede seg for en karriere folk ofte bruke ti er tusenvis av dollar på utdanning, klær og utvikling. Ennå når de kommer inn i jobben de finner ut at var ikke alt de trengte for å lykkes undervist dem i skolen. De "myke" ferdighetene er hva finne ut om du skal være valgt å gå videre i din karriere. Utrolig, ledere er ikke bare ute etter mengden arbeid, en person kan gjøre før den tilbyr en kampanje. Derfor slaving over papirene til sent timer om kvelden er ikke til å hjelpe deg. Ledere vil ha folk med substans og sosiale nåde. Her er hva du trenger å vite:


1.) Produktivitet er ikke alt. Selv om det er viktig å være produktive, er dette ikke hva skiller deg fra andre mennesker. En må være både produktiv og effektiv. Kontroller at du er nøyaktig i arbeidet med få feil.


2.) Lære å skrive. Mange ledere klage at ansatte ikke vet hvordan du skriver. Selv om folk er mer utdannet enn de var i siste kan ikke de fortsatt uttrykke seg i klart og konsist språk.


3.) Uttrykke dine meninger. En sikker måte å få "sidelined" er å være en sluttet mus i hvert møte. Det er nødvendig å snakke mening, selv om mange er uenige med logikken. Imidlertid ikke snakke med bare bli hørt eller motsi noen.


4.) Ikke bli involvert i folks personlige saker. En sikker måte å drepe din karriere er å engasjere seg i problemene med andre kolleger. Når de starter kranglet over triviell emner bare holde seg borte og ikke kommentere.


5.) Være en lagspiller. Å være en lagspiller betyr at du er villig til å arbeide med andre personer i begge en effektiv og samarbeidende måte. Ved å arbeide med andre kan du begynne å gjøre de nødvendige business-tilkoblingene.


6.) Volunteer for spesielle prosjekter. Volunteering_ for spesialprosjekt er viktig. Du ønsker ikke å overbelaste deg selv med arbeid, men det er viktig å ikke vike unna fra det heller. Ansatte som unngår arbeid er sannsynligvis være slippe taket i tider med økonomisk motgang.


7.) Ikke bli en suge opp. Ingen liker menn "Ja". Du vil sette deg på sjanser med andre arbeidere, og du vil senke din troverdighet som personen som vet hva han/hun snakker om.


Når jeg ble uteksaminert fra min MBA-program trodde jeg jeg skulle takle næringslivet. Til slutt vil jeg lært at min utdannelse var bare halvparten av hva jeg trengte. Den andre halvparten lå i den psykologiske måter å tenke. Ja-jeg var smart, motivert og arrogante. Ennå videre ikke jeg i min karriere på den måten jeg ville. Hver gang en kampanjen kom ble jeg "sidelined" for noen jeg selv var mindre verdig. Nå vet jeg at de myke ferdighetene er like viktig som vanskelig ferdigheter.

No comments:

Post a Comment