Monday, April 2, 2012

Rikdom: En drøm eller a vil?

Har du lyst til å bli rik, eller vil du bli rik?


Det er ikke noe galt i å drømme om å bli rik; bortsett fra at du får drømmen, ikke the real thing.


Det er tre trinn til rikdom. Jeg er nå bare den første som (så langt) og jeg vil tale til bare om hva jeg vet.


Det første skrittet til å bli rik? En familie inntekt på $50.000. Det kan være mer eller mindre, avhengig av plasseringen.


Hvorfor er det det første skrittet? Fordi fra det punktet du vil være i stand til å investere penger, det vil si: å tjene penger som fungerer for deg. Inntil da har du å arbeide for penger.


Arbeid? ja! Ikke fortell deg selv noe du ikke ville fortell barna dine. Du vet at personer som får en grad eller høyere vitnemål, tjene mer enn personer som aldri har deltatt på college, og mer enn personer som gikk på college, men kunne ikke oppgradere. Det er mye på spill for du å bo på et elementært nivå og holder å si: "Jeg vet x som var en feil på skolen, og likevel har han gjort det!" Lat banen gir 99,99% av sine kjærester med gjeld og broken dreams. De få som faktisk lykkes kampen i 30 år. Det ville ha tatt mindre tid og innsats å følge alle forløpet!


Velg nøye domenet av kunnskap du vil mestre. Det har å møte 3 krav:


--Du liker det. Hvis du ikke kan stå tanken på å møte den kritisk syk hele dagen lang, slipper du studere medisin, selv om en kreft spesialist tjener mye. Du ønsker ikke å bli rik har råd til antidepressiva.


--Det er av høy etterspørsel i voksende bedrifter: for deg å vokse så høy og rask som selskapet.


--Enten det er vanskelig å mestre, eller det kan være blandet med andre spesialiserte omfanget av aktiviteter: jo smalere nisje, jo høyere inntekt.


Unngå feil jeg har gjort i år: fungerer ikke for nesten ingenting for den eneste grunnen at du liker det du gjør. Jeg likte å lære, var en god pedagog og visste ingenting om de to andre kravene. Jeg fremdeles liker å lære, og jeg er fortsatt en god lærer. Svært forskjellen er at nå jeg underviser voksne som er craving å lære fransk fordi de har et prosjekt: å nå det første trinnet av rikdom. I sin sak trenger de til master fransk og å blande den i deres spesialiserte omfanget av aktiviteten.


Og du? Hva du skal velge? Mining og kinesisk? Foredling og arabisk? Kunsthistorie og italiensk?


Det første valget er ganske enkel: å drømme om å bli rik, eller til å bli rik.

No comments:

Post a Comment