Wednesday, February 20, 2013

Hvordan en ansatt bakgrunn sjekke Works

Over fortiden få år pre-sysselsetting bakgrunnen har sjekker fått betydning for arbeidsgivere, store og små. Selskaper kan enten utføre nødvendige aktiviteter huset eller kan sette dem til menneskelig ressurs selskaper som spesialiserer seg i å utføre bakgrunnssjekker.


Det er en masse papirarbeid, co-coordination og oppfølging som går inn å gjennomføre en bakgrunnssjekk, og for dette grunnene selskapene foretrekke å få jobben gjort av en utenfor etaten. Bakgrunnssjekker må gjøres i samsvar med den Fair Credit Reporting Act (FCRA). Ifølge FCRA, kan ikke en person som tjener mindre enn $ 75.000 per år rapporteres for kriminelle handlinger som er mer enn syv år gammel. Også, kontrollene kan bare gjøres med signerte samtykke fra en arbeidssøker.


Selskaper som ønsker å utføre bakgrunnssjekker bør gjøre det som et spørsmål om politikk, og bør gjøre dette kjent for jobbsøkere. Dette fungerer som en avskrekkende for søkere som har til hensikt å skjule informasjon. Hvis et eksternt byrå er innleid for å gjøre sjekken, burde en sjekk hvis byrået er fortrolig med FCRA krav, relevante statlige og føderale lover og likestilling ved ansettelse mulighet lover. Kildene som selskapet henter sin informasjon bør være kontrollerbar. Normalt, er informasjonen kjøpt fra forbruker rapportering byråer som rapporterer på utdanning, kreditthistorie og kriminelle poster.


En standard ansatt bakgrunnssjekk bekrefter kjøring og kreditt poster, yrkesbakgrunn, personnummer, utdanning og militære bakgrunn. Kontrollen kan også omfatte stoff tester og kontroll av referanser som er gitt. Hva slags bakgrunnssjekk varierer med jobbkrav, for eksempel drivere er vanligvis utsatt for en strengere sjekk referanser og deres motordrevet kjøretøy poster er sett på nærmere. På samme måte er kreditt registreringer av regnskapsførere og de som kan være nødvendig å administrere en selskapets økonomi gransket mer enn registreringer av andre.


Når availing tjenestene til en utenfor etaten, faktorer som omfanget av sjekk, bør natur informasjon ønskelig, kontakt poeng på begge ender, og personen sikre nøyaktigheten av informasjonen avgjøres på forhånd. Kontrakten mellom en arbeidsgiver og en tredje part menneskelig ressurs selskapet bør ta personvern og diskriminering lover, tidsramme for å sende inn informasjon, skadesløsholdelse, forsikring mot feil og mangler, og bevis for profesjonell ansvar.


Arbeidsgivere bør sammenligne data som er innhentet fra ulike kilder under prosessen med en bakgrunnssjekk. Informasjonen i en jobb søkerens CV bør kontrolleres med fakta som er angitt i jobbsøknad. Det skal ingen inkonsekvenser i informasjonen i coveret brev og fakta tilbys under intervjuet. Vanlige ting som er kryss-sjekkes inkluderer personnummer, utdanning og fødselsdato.

No comments:

Post a Comment