Wednesday, February 27, 2013

Få nøyaktige karriere informasjon

Hvis jeg har lært noe i mine tretti år med å være en karriere rådgiver, er det at tilbringe livet ditt gjør en karriere som du ikke liker er bortkastet tid. Jeg vil faktisk gå så langt som å si at å velge feil karrieren for deg kan være en av de mest alvorlige feilene som en person kan gjøre. Få nøyaktige karriere informasjon er enormt viktig på grunn av dette.


Tenk på det. Du vil tilbringe tretti eller flere år av livet ditt arbeider full tid. Det er en virkelig lang tid å bruke gjør noe som du ikke liker absolutt. Jeg hater å se de fleste er folk som føler at de er knyttet til et yrke som de hater. Jeg ble en karriere rådgiver til å løse dette problemet. Jeg elsker å jobbe med studenter som er gi dem riktig karriere informasjon som hjelper dem til å ta informerte beslutninger om yrkesvalg.


En av de viktigste måtene å angi en karriere klokt er å informere deg selv med nøyaktig karriere informasjon. Jeg kan ikke understreke nok hvor viktig det er at du oppdage sannheten om noen yrke du tenker på å skrive inn. Det verste du kan gjøre er å skrive inn en karriere blindt. Så ta tid, og finne måter å få karriere informasjon om karrieren du vurderer.


En av de raskeste måtene å få karriere informasjon er å gjøre et møte med en karriere rådgiver som meg selv. Møte med noen som er kunnskapsrik om mange karrierer og som vil hjelpe deg med å finne en karriere som passer godt med hvem du er og hva du verdien. Uansett hva karrieren du velger, må det bare kobles til noe du verdien. Det er en forferdelig ting å få opp for arbeid om morgenen, og innser at du kunne vare mindre om jobben din og at det har ingen reell verdi for resten av verden.


Du kan også finne stor karriere informasjon ved å gjøre et internship eller ved å besøke forskjellige karrierer som interesserer deg. For eksempel hvis du bli en lærer interesserer deg, prøver å hjelpe ut i en lærerens klasserom for et par uker, og se om det er noe du ville virkelig nyte. Du vil bli så glad for at du tok tid til å prøve noe før du har gjort en forpliktelse til den. Tross alt, du kan ikke råd til å holde endre tankene dine om karrierer, og ender opp ulykkelig i prosessen.


Få karriere informasjon og være ett skritt nærmere å ha en karriere som interesserer deg, og som passer dine drømmer og verdier. Det er ingenting bedre enn det.

No comments:

Post a Comment