Friday, February 3, 2012

Fem hemmeligheter til å bli den perfekte arbeidstaker alle ønsker � del en

Med stadig tidsfrister, redusere ressurser og endre arbeidsplasser, kan noen ganger det være utfordrende å være en god ansatt, langt mindre en perfekt ansatt. Ansatt som kan stige over hverdags problemer og omfavne utfordringer vil være personen som enhver arbeidsgiver ønsker.


Følgende er fem hemmeligheter til å være den perfekte arbeidstaker alle ønsker:


1. Respekt. Respekt andre med hvem du arbeider hverdags. Hva er respekt? Respekt kommer i mange forskjellige former. Følgende er bare noen eksempler:


* Respekter andre ansatte som individer med unike ideer og tanker som kan være forskjellig fra din. Denne mangfoldigheten av ideer kan virke litt annerledes i starten, men det er hvordan vi produsere bedre løsninger. "Gruppe tror" får ofte deg ingensteds rask. Omfavnelse mangfold tankefridom sinn slik at du er åpen for bedre løsninger.


* Respekt stipendiat ansatte ved hilsen dem i morgen. Mange ganger hører jeg fra ansatte som sier at visse medarbeidere gjør det ubehagelig på kontoret fordi de sjelden si "Good Morning" eller "Hei," ikke smile, og er bare ren stygg til stipendiat kolleger. Ta deg tid til å gi en hyggelig hilsen til medarbeiderne dine selv når du kan ha en vanskelig tid. Du vil bli kjent som noen som er behagelig å arbeide med, og gjett hva; flere muligheter kommer din vei. Du kan også bryte ut av en dårlig humør og bli mer produktiv på jobb hvis du er hyggelig til andre.


* Respekt arbeidet til andre. Setter pris på tid og innsats av kolleger, og la dem vite. Du kan ikke enige om det endelige produktet, men du kan respektere tiden og innsatsen som er satt inn i prosjektet.


* Respektere andre ved å praktisere Golden Rule…well liksom. Golden regel stater "Gjør mot andre det du vil ha dem gjøre mot deg." Vel, er det mange mennesker, på grunn av sin dårlige selvbilde, som liker å være "dumpet på" følelsesmessig og fysisk. Hvis vi følger den gylne regelen, betyr det at de samme personene bør "dump på" sine medreisende medarbeidere? Selvfølgelig ikke! Behandle medarbeiderne dine med den aller største respekt og anerkjennelse de fortjener.


2. Knowledge. Kunnskap er nøkkelen. Arbeidsplassen er i stadig endring. Selv utseendet på endringen er i endring. Også, endre skjer raskere og raskere. Bare se rundt deg i samfunnet, arbeid og teknologi. Den eneste måten å mestre endringen er å få kunnskap for å være i forkant av endring.


Ta tid å lære ikke bare om din nåværende jobb, men også om de framtidige jobbmuligheter. Dette vil gjøre deg mer verdifull ansatt. Også ta tid å lære om jobben som er ett nivå over din aktuelle posisjon. Når denne stillingen blir tilgjengelig, vil du være i en bedre posisjon til å motta en kampanje.


Også ta ansvar for din kunnskap. Tid og tid igjen jeg høre følgende: "Vel, min selskapet ikke betale for klassen, så jeg ikke kommer til å ta klassen."


Jeg si det var "finne måte å få kunnskap!" Det er for mange pedagogiske alternativer for ikke å ha kunnskap. Om du betaler for det selv, motta elektronisk opplæring, frivillig, etc., er det måter for å motta kunnskap.


Husk at når du får kunnskap er det din kunnskap befi nner du går i livet.


3. Kommunikasjon. Kommunisere, kommunisere og formidle. Snakker er en halvdel av kommunikasjon prosessen. Lytting er den andre, og noen ganger den viktigste delen av kommunikasjon prosessen. Lytter betyr å være åpen minelagt for nye ideer.


Kommunikasjon betyr også lære å gi og motta tilbakemeldinger. Å gi tilbakemelding betyr å gi tilbakemelding som er ærlig og redelig og forlater personen som ønsker å gjøre bedre. Motta tilbakemelding betyr at informasjonen som er gitt til deg, og det kan inkludere spørsmål for klarhet og forståelse om hva som må gjøres.


Kommunikasjon er også god oppfølging med ansatte og ledelse. Du informere ledere eller kolleger om prosess- eller endringer i prosjektet du arbeider?


4. Takknemlighet. Setter pris på å motivere andre. Være ansvarlig for dine ord. Når du sier noe, er det vanskelig å ta det tilbake.


Vis og gi ros til andre på arbeidsplassen. Arbeide med å finne dem gjør noe godt og prise dem (Les min artikkel verdsette til Motivate.). Jo mer du gjør, jo mer du vil rive ned barrierer og motivere andre på arbeidsplassen.


5. Løsninger. Være en løsning skaperen, ikke en problemet diktator. Alle kan finne problemer; men ansatt som kan finne et problem eller en utfordring og lage en løsning er en ansatt kan skrive sin egen billett for suksess. Ta det på deg selv å være en del av løsningen og ikke en del av problemet.


Spør deg selv disse spørsmålene:


* Hva er positivt at kan komme ut av denne utfordringen?
* Hva vil jeg lære fra denne utfordringen?
* Hva er noen løsninger jeg kan presentere?
* Hvordan vil jeg presentere min løsninger, slik at organisasjonen ser umiddelbare fordeler?


Bruke disse teknikkene og deg, også, vil bli den perfekte arbeidstaker.

No comments:

Post a Comment