Tuesday, December 20, 2011

Vanskelig relasjoner på jobb - håndtere arbeidsplassen konflikt

Vanskelig relasjoner på jobb - hvordan å påvirke den lite samarbeidsvillig


Vi stole på og bruke mer tid med våre kolleger enn med de fleste andre folk i våre liv: ennå vi ofte opplever konflikt på jobb. Dette er et problem som er i ferd med å bli anerkjent, men det er fremdeles ikke blir håndtert effektivt eller tilstrekkelig. Konflikten er bredt begrep for hva kan oppleves, som strekker seg fra office sladder til outright mobbing. I nesten hver enkelt office finnes det alltid kommer til å være personlighet sammenstøt på et tidspunkt, og mesteparten av tiden de vil bli ganske enkelt sortert ut. Imidlertid noen ganger de ikke, og det er ofte ingen annen mulighet enn å fratre. Den virkelige problemet underliggende denne situasjonen er at folk virkelig ikke har kompetanse til å håndtere slike situasjoner. De godta vanlige problemet når det skjer, og deretter få virkelig lei etterpå.


De fem strategiene for å håndtere konflikten


1. Å unngå


Dette er den mest brukte strategien sammen med overnatting. Konflikt unngås her, og når det vises personen som bruker denne strategien nekter å engasjere seg i situasjonen.


Eksempel:
Noen gjør en slu kommentar og personen det var rettet mot bare gange unna.


Selv om dette ikke er åpenbart en god måte å håndtere konflikten mesteparten av tiden som det pleier ikke å hjelpe, er det verdt å bli betraktet som en strategi for når konflikten er bare ikke verdt innsatsen av blir ivaretatt.


2. Overnatting


Her tar du konflikten og Send.


Eksempel:
Lytte til unhelpful kritikk og tro at den.


Igjen, veldig ofte brukes spesielt der det er lav tillit og selvtillit. Dette er en annen ikke veldig vellykket metode for å håndtere konflikten, men det vil gjøre hvis du vet at det er en løsning som kommer snart.


3. Konkurrere


Dette betyr at du spille personen på hans eller hennes egen spillet og arbeidet hardt for å få din egen måte i konflikten.


Eksempel:
Noen begynner å spre rykter om deg, slik at du gjør det samme i retur i et forsøk på å avvise kraften til den andre personens ordet.


Dette kan være svært nyttige når konflikten er mild og du er lidenskapelig om din holdning, men kan føre til en ond sirkel som konflikten escalates. Vær helt sikker på du vil bruke denne strategien som å senke deg selv til en annen persons nivå sjelden viser deg i det beste lyset.


4. Kompromiss


En mye mer nyttig taktikk for å bruke: her du ikke gi etter for konflikten, men komme fram til en løsning for et sted mellom de to sidene.


Eksempel:
Noen delegerer en enorm mengde arbeid for å tallerkenen din allerede over-filled, svare du ved å ta på noe av det, og deretter anbefale at denne personen pakke ut resten til andre personer.


Dette er strategien valgfrihet for mest untrained ledere som dette er hvordan vi ofte håndtere barn i det virkelige liv - og så det er en atferd vi alle vet om. Selvfølgelig kan dette føre til den åpenbare fall av faktiske løsningen forlater ingen av sidene lykkelig. Dette er best å bruke når målet er å komme forbi problemet og flytte på - med problemet har relativt liten betydning.


5. Samarbeide


Den mest nyttige taktikken, spesielt med ytterpunktene av konflikten som mobbing. Målet her er å fokusere på å arbeide sammen for å komme frem til en løsning, der begge sider har eierskap av og forpliktelse til løsningen.


Eksempel 1:
Du og noen andre er helt imot synspunkter over et prosjekt. Du sitte ned med dem og regne ut hvorfor de tror på sine synspunkt, og forklare din egen. Smart og lateral tenkning kan gi en løsning, som svar på begge sider, men er ikke et kompromiss.


Eksempel 2:
Noen er mobbing du på jobb. Du snakke med denne personen bruke strategier nedenfor og samarbeide om å endre sin atferd.


Du kan bruke denne strategien når målet er å møte så mange av gjeldende behov som er mulig. Den vanskeligste strategien Hvis tillit er lav som det innebærer faktisk navngi problemet til konflikt-skaperen, som kan føre til stor angst og frykt.


For å samarbeide på vellykket på et problem som mobbing eller fortsetter konflikt må du følge noen grunnleggende retningslinjer.


-Du må innse at en del av problemet er din egen feil: du tillater det å skje, og ikke prøve å ta det til å begynne med. Du kan bruke dette høyt og aktivt ta del av ansvar, som dette vil sette onus på den andre personen til å ta den andre delen av ansvaret.


-Husk at vi ofte ikke liker i andre hva vi ikke ønsker å se i oss selv, men finner noen ganger allikevel. Vær helt sikker på at du ikke har begått samme konflikten, og at du gjør ikke i fremtiden.


-Behandle deg selv under forsøket på oppløsning - Lær beroligende strategier Hvis du er hissig eller tillit boosters Hvis du er sjenert. Prøv å ikke være emosjonelle, som følelser vil bare gjøre ting eskalere.


-Opprettholde øyekontakt og bruke ditt kroppsspråk for å formidle din tro på hva du sier. Ikke fele med noe nervously, ikke krysse armene protectively og ikke sette deg selv på et lavere nivå enn den andre personen (for eksempel sittende på en stol med lavere).


-Ikke tro at det beste forsvaret er en god lovbrudd - som er en del av Competing-strategi.


-Arbeide problemet, ikke personen: Dette betyr adressering atferd i stedet for hele eksistensen av denne personen. Det er et annet nivå av eierskap for atferd, og folk vil ta mindre lovbrudd Hvis du kritisere deres atferd enn hvis du kritisere dem personlig. Aldri legge skylden som dette vil bare fan branner.


-Hvis du ikke får hvor som helst, be om ytterligere informasjon fra den andre personen om årsakene til deres atferd, men ikke spør spørsmål med "Hvorfor" i begynnelsen - Hvis du gjør dette vil sette den andre personen aktivt under søkelyset og de vil få defensive.


Husk fremfor alt at mennesker som liker å skape konflikt er slutt strøm-søkende som liker å kontrollere andre. Dette er ofte fordi de har lidd på en lignende måte før eller føler at de har svært lite kontroll over sine egne liv og gjør noe de kan føle seg i kontrollen. En liten medfølelse ta en lang vei å løse situasjonen og i å sette bak deg når det er løst.


En siste ord på mobbing


Dr. Gary Namie, co-grunnlegger og president for arbeidsplassen mobbing og Trauma Institute, gjennomført en Internett-undersøkelse av 1000 mennesker som hevdet å ha blitt mobbet på jobben, finne at 37% ble til slutt sparken, og 33% Avslutt jobbene sine. I en reversering av vanlig barndommen mobbing scenariet der upopulær og tilsynelatende svake barn blir plukket på de fleste, voksen ofre på arbeidsplassen har en tendens til å være svært dyktige og karismatisk mennesker. Bully ser dem som en trussel, og bestemmer å få dem ut av bildet. De fleste arbeidsplassen bullies er antatt å være kvinner--58% i henhold til disse Namie kartlagt-- og er så sine mål--80% av de undersøkte. Den beregnet figuren er at halvparten av voksne befolkningen vil oppleve alvorlige konflikt på jobb minst én gang i arbeidslivet. Det er en skremmende statistikken - og fleste mennesker forventer ikke konflikt og ikke vet hvordan de skal håndtere det når det sin.


Mobbing conjures opp bilder av skoler og små barn, men det er økende trend på arbeidsplassen er sjelden håndtert åpenlyst selv om du er heldig nok til å ha politikk for å håndtere dette problemet. Finnes det juridiske alternativer å ta bør strategier ovenfor ikke løser konflikten. Ikke noen gang rettferdig sette opp med mobbing, søker hjelp og råd.


Hvis du vil vite mer om mobbing og hva du kan gjøre med det, jeg anbefaler å besøke www.bullyonline.org - den har mye god informasjon og ytterligere ressurser.

No comments:

Post a Comment