Tuesday, December 13, 2011

Noen jobb er en respektfull jobb

Seende jobben din som en respektfull jobb, legger til mer betydning og fred i ditt liv. Også, å se på ære i hva du gjør nå, skaper et ideelt grunnlag som en karriere endre kan bygges.


På femten var min første jobb som en servitør på en lokal lastebilen stopper. En dag da, skjedd jeg å møte elementære rektor på min fortid. Hun nevner hun hadde hørt jeg var jobbet deltid og lurte på hva.


Shamefacedly mumbled jeg, "Oh, jeg er bare en servitør." Den klok, gamle, stern rektor sa til meg, "Teresa, noen jobb er en respektfull jobb. Ikke glem noen gang det!" Og jeg har aldri.


Selvfølgelig, å se på ære i vår jobb er ikke alltid en lett oppgave.


Samfunnsmessig verdier Demean vårt arbeid & verdt


Våre samfunnsmessig verdier gjør det vanskelig å ære såkalte menial arbeidsplasser. Våre syk samfunnsmessig verdier esteem store bankkontoer, fancy hus, nye biler, utvidet betalt ferier, prestisjetunge jobber, vakre, ungdommelig utseende og perfekt klonet virkemåter. Disse samfunnsmessig verdiene vri verdt fra det store flertallet av hardt arbeidende folkemusikk.


Opprette dine egne verdier ved å se for ære og verdt i arbeidet nå. Enhver ærlig dags arbeid er respektfull og verdig. Finne ære og godhet i alt du gjør bygger verdighet og ære i deg.


Selv om du ville karriere endre, men i stedet returneres til feltet du hadde håpet å forlate, husk, er det stor ære og mot i dette. Å ta vare på familien og ansvar betyr ikke at du er en fiasko. Det betyr at du er et menneske som er ansvarlig, omsorg.


Hvis du ikke finner noen verdt i gjeldende jobb, at mangel på verdt sannsynligvis vil hjemsøke karrieren endre. Før hopping jobber, søker oppfyllelse andre steder, kan du vurdere din nåværende jobb som hellig arbeid.


Din jobb som hellig arbeid


Monastic forfattere har beskrevet sine daglige, menial arbeid som banen til hellighet. Din jobb er mye mer enn en måte å betale regninger. Hvis du vil prøve envisioning jobben din som deres tjenestegjerning.


Som Martin Luther King Jr anbefales, "hva arbeidet ditt liv er, gjøre det så godt at ingen andre kunne gjøre det bedre. Hvis den faller du lot til å være en gate feiemaskin, som feie gatene Michelangelo malt bilder, som Shakespeare skrev poesi, som Beethoven skrevet musikk. Feie gatene så bra at alle verter i himmelen og jorden vil midlertidig stoppe for å si, og her bodde en flott gate feiemaskin." Slå arbeidet i en form for personlig og åndelig vekst ved å gjøre det overmåte vel, som en form for tjenester til verden.


Jeg har en svært helse bevisst, åndelige venn som for øyeblikket i hennes liv, selger lotteri lodd, brennevin og sigaretter i en Vinmonopol å hjelpe betale sine regninger. Snarere enn bittert på nytt hennes posisjon, hun har gjort det departementet hennes for å skape en positiv atmosfære, gir godhet og omsorg til hvert menneske som passerer gjennom disse dører. Ikke overraskende, skje flott lite mirakler ofte. (Og Ja, hun er også gjør grunnarbeidet for å opprette nye sysselsetting.)


Sjelden er ting hva de synes å være på overflaten. I alle forhold er i hver jobb, og i hver livserfaring det mye mer som skjer enn det som øyet.


"Tre grunnlaget for åndelighet:
Arne som alteret,
arbeid som tilbedelse og
tjeneste som sakrament."


En samling av Triads, volum jeg John F. Wright


Vi er alltid å bli kalt til å se større bilde og vokse nærmere til vår sjel. Hvis du vil finne mer mening i arbeidet du gjør nå, kan du spørre din sjel som til større visning.


Spør din sjel


Du kan prøve å sitte stille en stund. Praksis la gå av passerer tanker samtidig lett merke pusten kommer inn og går ut. Slapp av kropp og sjel. Spør din sjel, "Hva er mitt arbeid virkelig om. Hva arbeidet virkelig gjør jeg her?"


Når jeg hadde vokst slitne av tilrettelegging samme karriere vurdering program i ni år, jeg satt og spurt min sjel det samme spørsmålet. Innen hviske av min små, fortsatt jeg hørt sannheten, "Du er å bringe lys, og håper å folk."


Arbeidet jeg gjorde var ikke om selvtillit vurderingsverktøy eller jobbsøk, men om bringe lys og håp til mennesker. Fra den dagen onward programmet ikke lenger var repeterende for meg og som jeg har fått mer dybde og betydning i arbeidet mitt, det gjorde programmet.


Når vi ser vårt arbeid som hellig og respektfull, ha vi det godt om hva vi gjør og hvem vi er. Denne godhet spinner i vår familie, arbeidsplassen, og til slutt verden. Dette bygger også et ideelt grunnlag for career change, hvis vi ønsker. Fra hedre oss selv og våre gjeldende arbeid kan vi deretter klarer begynne å ta små skritt mot endring.

No comments:

Post a Comment