Sunday, December 11, 2011

Karriere søk innenfra

Søker meningsfulle og oppfylle arbeid kan bli en nedslående, forvirrende og overveldende reise. Vokt dere for mye tid på jakt etter svarene utenfor av deg selv. Til slutt, kommer til å vite vårt høyre levebrød er indre arbeidet i vår hele vesen.


For å kunne nurture vår trivsel og komme til høyre levebrød; Det er best å ofte stoppe midlertidig og stoppe opptatt "gjør og tenker" prosessen. Ta en pause. Slapp av. Tillit. Dette kjøres i motsetning til tror espoused innen sysselsetting av "ser etter en jobb er en fulltidsjobb." Smerte på de som følger denne motto.


Følg stemmen av ditt hjerte


Hvis vi push oss nonstop i vårt karriere/jobb søk (eller innenfor våre jobber/liv) hvordan kan vi høre stemmen til vårt hjerte? Liten fortsatt stemme innenfor er begravd under en stadig opptatt mind og hektisk liv - så applauded av vårt samfunn. Jeg er ikke talsmann at vi venter manna fra himmelen for å gi våre svar.


Vi trenger å gjøre vår forskning og søke hjelp vi kanskje trenger for å kunne foreta de riktige valgene. Jeg har imidlertid funnet stor verdi i stanse og venter på stedet prøver å tvinge en beslutning eller en handling. Prøve den.


Gjennom på pause og utøve tålmodighet er mye ofte åpenbart for oss. Også, ved å stanse, avslappende og klarerer er vi justerer oss selv øyeblikk av tiden med vårt hjerte og vår Gud.


Hvordan vi skille mellom vår Guds røst og for opptatt-mind presser oss - ofte drevet av den underliggende usikkerheten av å være menneske? Som Robert Johnson, Jungianske analytiker og forfatter av "Balancing himmelen og jorden," sier; "Hvordan kan vi vite hvis vi virkelig følger Guds vilje? Man vet instinktivt; Det er en følelse av fred, balanse, og fylde, en unhurriedness.


Fra min egen erfaring som jeg vil legge til er det en ren og direkte enkelhet til min lille, fortsatt stemme. Også, hvis røst regi meg fra innenfor er harde, hurtful eller drevet av frykt jeg vet med sikkerhet dette er ikke min Guds røst.


Å finne arbeid som er meningsfull og oppfylle ikke er noe vi "figur-out," frasi seg å ytre krefter, og heller ikke noe vi push oss å gjøre. Snarere er det mer en prosess i gang der vi kommer til kjenner og stoler på vår dypeste ønsker, intuisjon og klarhet i tankene. Kommer til å vite vårt høyre levebrød innebærer våre hele vesen.



Søker slanke tråder


Søker slanke trådene veving våre liv kan også føre oss mot meningsfylt arbeid. Hva er de slanke trådene? "Å være på et bestemt sted på akkurat rett tid, møte noen som får du en veiledning i en uforutsett retning, uventede utseendet på arbeid eller penger eller inspirasjon bare når de trengs mest. Om kalt skjebne, skjebne eller Guds hånd, slanke tråder er work…weaving bemerkelsesverdig billedteppe av våre liv." Robert A. Johnson, balansering himmel og jord.


Vise mitt eget liv se jeg hvordan de slanke trådene - sjanse møter - mønstrede tiår av livet mitt. Jeg ser hvordan noen av mine beste karrierevalg kom gjennom noen stor velvillig makt guiding meg koble meg til nødvendig folk og erfaringer mere slik enn min godt gjort planer eller mål. Alt jeg gjorde var å få informasjonen jeg kunne sette meg der ute, og deretter fulgt de små skritt som viste meg.


Hvis du er i jobbsøk eller på jakt etter karriere retning sette deg "der ute" og være åpen for å slanke tråder (sammen med utgifter stille Gud-tid alene). Delta i gratis lokale sysselsetting programmer - ser og lytting for uventede forbindelser eller ledetråder. Ta hensyn til meningsfulle ord som plutselig fange din oppmerksomhet eller spille i tankene dine fra en bestått fremmed, venn, drømmer, sang, TV-show, boktittel, eller....


Fortell alle du møter du er i career change, sjelen søke, jobb search…find dine egne ord. I en setning eller to la vite dem hva du liker å gjøre, hva dine ferdigheter er, hva du er interessert eller hvor du ønsker å arbeide. Spør hvis de kan tenke på en stilling som kan dekke noen som deg, eller der du kan bruke for arbeid, eller hvem kan de foreslå for du snakke med.


Folk elsker å hjelpe hvis vi vil, men åpne seg selv til deres generøsitet. Ta små skritt. Ta pause, slappe av og stoler på din liten indre stemme. Se etter de slanke trådene veving majestetiske billedteppe av våre liv. Heri, følge rettledningen mot høyre levebrød.

No comments:

Post a Comment