Saturday, December 17, 2011

Avdekke umiddelbart ditt bedriftskultur

Beste definisjonen av "Bedriftskultur"


Hvis du spør 10 personer til å definere "organisasjonskultur", vil du få 11 forskjellige svar!


Heldigvis, fra min rådgivning og skriver på lederskap og organisatoriske endringer, jeg har opprettet min definisjon av organisasjonskultur:


"Bedriftskultur er hver medarbeider vet hvordan hun eller han må handle – selv om ingen ser på."


Å vite din bedriftskultur beviser avgjørende for flere grunner, blant annet:
+ Bare organisasjonsendringer som passer inn i firmaets kultur vil lykkes.


Endringer som ikke går opp i kulturen mislykkes, og ikke oppnår ønskede resultater.


+ Ansette medarbeidere som passer i bedriftskultur. Det vil si at "ikke prøv å passe en firkantet pinne i et rundt hull!"


Raskeste måte å avdekke organisasjonens kultur


Fra min konsulent erfaring, jeg utviklet en super-quick måte å avdekke organisasjonens kultur: Oppdag historien alle ansatte kjenner og fortelle andre ansatte. Faktisk høre selskapets signatur historien er en høyre-passasje for nye ansatte. Høre historien implisitt forteller en ny medarbeider handlinger og verdier organisasjonen forventer.


Her er to eksempler, Hentet fra min bok med tittelen, absolutt Fabulous organisatoriske endringer ™: strategier for suksess fra America's Best-Run selskaper.


1ste historien: Ritz Carlton Hotel selskapet


Leonardo Inghilleri, senior vice president of The Ritz-Carlton-Hotel Company, fortalte meg om denne historien ofte gjentas blant hans selskapets ansatte.


"Damer & herrer serverer damer og herrer"


Da han var 14 år gammel, Horst Schulze--øyeblikket president i Ritz-Carlton Hotel selskapet--arbeidet som en lærling servitør på en veldig bra restaurant i hans hjemland Tyskland. Utgangspunktet, så han seg selv som en "tjener."


Så, innså han den fine restauranten ble bemannet av høyt kvalifisert fagpersonell. For eksempel så han i ærefrykt som han gjentatte ganger så maître d'-chat med og underholde diners. Faktisk snakket maître d' mange språk. Så, han snakket tysk med de tyske diners, fransk til gjester som fransk og engelsk til norsk kunder. Han hjalp også fagmessig diners med deres mat og vin valg.


Denne erfaringen dawned det på Horst Schulze som et luksusanlegg består av mine damer og herrer serverer mine damer og herrer. Han innpodet denne innsikt i Ritz-Carlton Hotel Company der han nå er president.


Ritz-Carlton kultur


Selskapet president Horst Schulze erfaring gir opphav til Ritz-Carlton Hotel selskapets kunden bekymre motto som presist uttrykker sin bedriftskultur: "Vi er mine damer og herrer serverer damer og herrer." Merk: Føyer seg selskapets forretningskultur perfekt sammen med Ritz-Carlton stort, spennende, fengslende visjon: "det er vårt viktigste mål å være den fremste verdensomspennende leverandøren av luksus reiser og gjestfrihet produkter og tjenester."


2dre historien: Intuit


Brooks Fisher, vice president og general manager av Intuits forbruker internet business, fortalte meg Intuits signatur historien er følgende:


"Følg meg hjem"


Scott Cook grunnlegger Intuit, var så fokusert på forståelse og oppfylle kundenes behov som han oppfant "Følg meg hjem." Han ville gå til en butikk der Intuits programvare ble solgt. Deretter, mens en kunde kjøper var Intuit programvare, ville han spør hvis han kunne følge kunden hjem. Han hjemme, vil du se hvordan kunden installert og anvendt programvaren.


Intuits kultur


Gitt Intuits historie, hva er bedriftskultur-- eller hovedfokus? Fisher sier historien formidler Intuits kultur som er "kunden alltid er første." Og som Fisher sier det, "det er hvordan du vinne." Merk: Historien også nøyaktig meshes med Intuits store, overbevisende vision: "det er vårt viktigste mål å revolusjonere hvordan mennesker gjør finansielle arbeid."


Ansette søkere som "Passer inn" din bedriftskultur


Du vet det viser seg vanskelig å "Tilpass en firkantet pinne i et rundt hull". På samme måte trenger bedrifter å ansette søkere som "passer inn" deres organisasjonskultur.


For eksempel, er ett selskap jeg konsultere til ultra-customer service orientert med super-friendly ansatte. Når vi gjorde referansemålingen studier for dette selskapet med ferdigheter & virkemåten Forecaster ™ teste – tilpasse Forecaster ™ Test for å bidra til leie best – oppdaget vi vellykket ansatte i hver jobb scoret høyt på to av Testmetode skalaer:


+ Å hjelpe folk motivasjon, dvs. kunden service-retning
+ Friendliness


Slike kunden service-fokusert og super-friendly ansatte "passer inn" selskapets forretningskultur og bevise mest sannsynlig å lykkes.


Melding = ikke satse mot din organisasjonskultur når du tar sikte på å leie best. Heldigvis kan du gjøre ved å:


1. referansemåling "superstar" ansatte i hver jobb – ved å ha dem fyll ut en godkjent pre-employment test å oppdage deres "benchmark" test score


2. fokuserer på å ansette søkere som prøveresultatene er lik firmaets "superstar" ansattes prøveresultatene


Nå, kan du avdekke organisasjonens kultur


Hvis du vil oppdage din bedriftskultur, trenger du bare å avdekke historien som
1. ansatte høre i sin første uke on-the-job og gjenta til nyansatte
2. perfekt formidler hvordan alle ansatte må handle – selv når ingen ser!


Historien er vanligvis om selskapets grunnlegger. Det formidler vanligvis innsikt og handlinger som fører til bemerkelsesverdig, lønnsom suksess.


© Copyright 2005 Michael Mercer, Ph.D.

No comments:

Post a Comment