Friday, December 2, 2011

5 Enkle regler For en flott jobb intervju

Mange år siden, da jeg var en ung jobben søker greenhorn, jeg ventured til New York City for å ta en bite ut av big apple mulighet.


Når det kom til å finne en jobb i en overfylt by millioner, lært jeg raskt at det er mye enklere på ens sunn fornuft til å registrere seg med en av de mange sysselsetting byråer som hjelper jobbsøkere søker etter arbeid.


Jeg scoured avisen og fant en stor annonse for én slike velkjente sysselsetting etaten. Tro mot sitt ord sendt de umiddelbart meg på flere intervjuer – noe som jeg følte spesielt behagelig på. Unødvendig å si, får jeg ikke noen jobbtilbud.


Mens pleie en kald, bestemte jeg meg for jeg trengte en endring. Så jeg kontaktet en mye mindre byrå og besluttet å se hvis meg lykken vil være forskjellig.


Disse menneskene rocked! De var down-to-earth vennlig og bekymret oppriktig for å hjelpe meg å finne en jobb. Før de sendte meg på noen intervjuer, de satte meg gjennom en uekte intervju-økt og vurdert min ytelse (noe større fancy bukser byrået gjorde ikke). Etterpå rådgiver lørdag meg ned og vi chattet om resultatene av min håne intervju.


Jeg er evig takknemlig for tilbakemeldingene jeg har denne dagen, fordi intervju forberedelse tips de ga meg har tjent meg godt over utallige intervjuer disse mange år. Jeg har kondensert deres pekere til fem enkle regler som alle kan følge for bedre suksess på jobb intervjuet.


1) Øyekontakt – se direkte på din intervjuer. Ikke kastet øynene.


2) Sitt med strak – ikke slouch i stolen – det gjør du ser lat og ikke interessert. God holdning gjør du ser ut som en trygg person.


3) Ikke Fidget – hold hendene i fanget når du ikke gjør et punkt i samtalen. Fidgeting ser unprofessional.


4) Si opp – ikke mumble dine ord. Snakke direkte på din intervjuer med sterke, klare røst.


5) Smile og vise noen personlighet – det er ok å være litt nervøs, men husk å opphold løs og være deg selv. Personlighet teller for mange.


Selvfølgelig, er det mye mer å tenke på når du klargjør for et intervju. Men selv om du bare husker disse fem enkle intervjuteknikk regler, du vil være i stand til å gjøre et godt inntrykk på en person som står mellom deg og en jobb-din intervjuer.

No comments:

Post a Comment