Wednesday, December 14, 2011

Sømløs en grad Online virkelig For deg? Hvem bør, og som bør ikke?

Stanford University's Online erfaringer


Stanford University Center for profesjonell utvikling har nylig fullført en undersøkelse av de som har lykkes i å fullføre online grad programmer globalt. Resultatene fra deres forskning gir nyttig rettesnor for alle som vurderer et program på Internett. Resultatene fra deres forskning er oppsummert her:


Best for motivert, selvdirigert studenter som har et klart mål. Stanford-undersøkelsen bekrefter at de beste studentene er de som ikke trenger konstant oppmerksomhet og veiledning, og viktigst, har et klart mål for deres utdannelsesnivået.


Online læring tiltrekker studenter som ikke ville ellers har tatt kurs. Undersøkelsen viser at det er definitivt en either-or situasjon for mange studenter – mange ikke ta klasser i det hele tatt med mindre de tilbys online.


Behov for anerkjennelse og prestasjon. Stanford har funnet ut at de mest effektive studentene for Internett-programmer som å konkurrere om gode karakterer online, og til slutt tjene en grad som er levert til dem hvor som helst i verden.


Høy nød for autonomi. Stanfords resultatene viser at enhver som studerer som Premier sin selvstendighet over å være altfor sosialt involvert utmerket til online læring programmer.


Mulighet til å begå opptil 10 timer i uken til kurset. Stanfords studie viser at de beste studentene ikke nødvendigvis satt i de lengste timene; de er de som gjør mest av timer de forplikte. Minimumstiden Stanford funnet elevene kan bruke per uke på begynnernivå kurs var 4 timer per uke; for graduate-nivå kurs, 15 timer eller mer.


Tillit til å dele sine egne erfaringer. Mange av spurte vil Stanford sa at de beste klassene var preget av andre elever deler sine egne erfaringer. Vilje til å dele erfaringer gir de beste online klassene, og dette er bekreftet ved Stanford-studium.


Like å skrive. Stanford fant dette som klare krav, men avgjørende for suksessen til noen i et program på Internett. Skriving er det primære middelet ved hvilken elev interaksjon med hverandre og deres instruktører er oppnådd, så dette er også viktig å huske på.


Ergo: Stanford undersøkelsen viser at jo mer uavhengig og fokusert student er, jo mer vellykket vil de være i avstand læring programmer. Skriving er også viktig, som er vilje til å bidra til klasser.

No comments:

Post a Comment