Thursday, December 8, 2011

Arbeide med generasjoner

For første gang i historien finnes det fire generasjoner i arbeidsstyrken. Selv om dette er en spennende tid, er det ikke uten utfordringer. Arbeide med generasjoner krever tålmodighet og forståelse. Hver generasjon bringer et nytt perspektiv, men vi trenger å lære å verdi nye ideer og omfavne endringen som bringer hver ny generasjon.


Ti år siden, da jeg begynte undervisning klasser på lokale universitetet, var jeg vanligvis ti år yngre enn fleste av elevene. Nå, jeg er minst ti år eldre enn fleste av elevene - og mange av mine studenter er i deres tidlig til midten av tjueårene. Denne mangfold i generasjoner er ikke uten utfordringen. Jeg kan ikke forvente å undervise all of the students på samme måte. Jeg har til å være fleksibel og åpen for nye måter å få min melding på tvers. Det samme gjelder hvor som helst du har en blanding av generasjoner. Alle gir et unikt perspektiv og forskjellige måter å knyttet til sitt miljø.


Alle mine studenter ved universitetet må presentere en rapport om utfordringene og nytten av å arbeide med generasjoner. De fleste studentene tror at deres generasjon er best. Det er menneskets natur å tro at generasjonen som vi er en del av er best. Sannheten er - de alle tilføre verdi. Trikset er å være åpen for nye ideer og endringer som hver generasjon bringer.


De fire generasjonene: The modnes - født før du 1946; Baby Boomers - født mellom 1946 gjennom 1964; Generasjon X - født mellom 1965 gjennom 1980, og Millennials - født 1981 til 1994, alle tar med seg ulike perspektiver på liv og arbeid. Matures er dedikert til en jobb når de tar det, Boomers leve til arbeid, generasjon x arbeid å leve, og Millennials live in the moment. Alle har gode ideer for å bringe til arbeidsstyrken og alle kan ha nytte av organisasjonen, men vi må lære å verdi forskjellene og ikke bli fanget opp i tenkning vår generasjon måten er den beste måten.


Jeg tror det største problemet med å arbeide med generasjoner er å forstå dem. Det er enkelt å legge til stereotyp i en generasjon Hvis du ikke har tatt deg tid til å lære mer om dem. Jo mer du vet om en generasjon, jo mer du kan sette pris på dem og verdi deres bidrag. Lese om de ulike generasjonene er en god start. Den beste forskningen av alle, er imidlertid å snakke med folk av ulike generasjoner, stille spørsmål og lytt.

No comments:

Post a Comment