Saturday, May 26, 2012

Skrive-følgebrev som Sizzle

Noe som sendes til en beslutningstaker bør selge deg, ikke bare tilstanden fakta. Når du utfører en Jobbsøk, er følgebrev og CV i en stabel for beslutningstaker å gjennomgå, én etter én, sammen med et stort antall andre dokumenter som er sendt av andre håpefulle. Oddsen at dokumentet er de aller første som på bunken er om en zillion til en! Dette betyr at beslutningstaker har sannsynligvis lese x antall følgebrev (og CVer) før ditt sett med dokumenter. Med dette i tankene anbefaler jeg aldri du starter følgebrev med setningen brukes i så mange andre bokstaver:


"I henhold til din siste reklame i New York Times etter plasseringen av Staff revisor, er jeg sette min CV for korrektur."


B-O-R-I-N-G! Pluss lese beslutningstaker sannsynligvis bare denne setning for samme (eller lignende) om fem dusin ganger. Husk, du vil FANGE den beslutning maker's oppmerksomheten og selge deg selv til dem.


Siden følgebrev er utformet for å markedsføre du potensielle arbeidsgivere, ikke staten det åpenbare. Hvis følgebrev ikke skape en følelse av spenning og friste leseren, er det en sløsing med tid til å skrive det, og en sløsing med tid for leseren å lese den.


Holde oversikt over hvor mange ganger du bruke ordene og / "Jeg" eller "min". Når du har skrevet brevet, ta en penn og sirkel alle er jeg og min er i brevet: mer enn fem? Tid til å skrive noen av setninger.


Her er en illustrasjon på hvordan du gjør det: i stedet for å skrive "jeg leter etter en mulighet for fremgang med en ny arbeidsgiver. Min bakgrunn er i selge i detalj ledelse og jeg føler meg godt kvalifiserte for Butikksjef posisjon med din bedrift"du kan skrive,"en bakgrunn i selge i detalj ledelse og påvist posten for å oppnå resultater som en Butikksjef er viktige elementer i kvalifiserte meg for vurdering som en del av gruppen."


Huske formålet med følgebrev: utheve din bakgrunn i riktig lys, selge dine ferdigheter, og viser potensielle arbeidsgiver om du er verdig en intervju. Forklarer hva du vil i hele brevet fortelle ikke leseren FORDELEN med hva du kan tilby, som er viktig for deg å lykkes.


En av teknikkene jeg liker å bruke i følgebrev er å trekke ut de øverste 4 eller 5 prestasjonene og nevne dem i punkt-skjemaet med bokstaven. Det fungerer som et flott fokuspunkt for leserens øyne og trekker oppmerksomheten deres umiddelbart til dine styrker. Her er et lite utvalg i hva ville selvsagt være en lengre følgebrev:


...Anerkjent som en topp-utøver og dedikert profesjonell, min opptegnelse av prestasjoner inkluderer: · Genererer en 58% økning i ny virksomhet under var ansatt som Manager for regionale annonsering · Økt klient media dekning 50%, og å utvikle partnerskap med tidligere usikret Mediakontakter


Det er mange måter å si ting, men som du kan se, noen ord har en sterkere innvirkning på lesere enn andre. I følgebrev, e-CVer, og tradisjonelle CVer, kan du endre leserens oppfatning i hjertet av å erstatte forskjellige ord eller uttrykk for mer tradisjonelle (og utdatert) verbiage. Hvis du vil se disposisjonen nedenfor:


MILDT VERBIAGE


Sette opp hele avdelingen fra grunnen av
Arbeidet tett sammen med avdelingslederne
Bidro til å produsere $3 millioner i salg
Hjalp nyansatte
Inngående kjennskap til kapitalmarkedene og corporate finance
Assistert markedsavdelingen i strategier og bud
Reduserte utgifter med 10 %


AGGRESSIV VERBIAGE


Etablerte avdeling fra begynnelse gjennom vellykket operasjon
Fostered relasjoner med avdelingslederne
Instrumental i å generere $3 millioner i salg
Hjulpen nyansatte
Ekspertise i kapitalmarkedene og corporate finance
Deltatt aktivt i formulere markedsføringsstrategier
Slashed (eller utklipte) utgifter med 10 %


Kort sagt, gjør aggressiv skrive du SIZZLE, mens passiv skrive forteller din "historie". Husk at målet er du mer effektivt marked selv, ikke til å forfatte sysselsetting-biografi.

No comments:

Post a Comment