Wednesday, January 25, 2012

Nåværende som proffene! Ti veier Å Wow publikum

"Jeg ikke objektet til personer som ser på sine klokker, når jeg snakker. Men jeg objektet sterkt når de starter risting dem for å sikre at de fortsatt kommer!"
Herren Birkett

ok. Du har jobbet i selskapet for et par år nå, og gjennom hardt arbeid og entusiasme, har steget opp i rankene til en ansvarlig midt-lederstilling. Du kjenner din jobb bakover og er sikker på at du kunne øke å alle angripe.

En dag din konsernsjef ber om å se deg. Du vet du har holdt nesa ren sent så dette kan bare være gode nyheter. Ingen tvil om har han en jobb som må gjøre og har sett lenger enn du. Et godt valg!

Han sitter du ned, og etter en liten høflig prat, sier han:

“ Som du vet, vårt selskap er ute for å utvikle sine tjenester i andre sektorer, og en mulighet er oppstått til å heve vår profil på en nasjonal konferanse. Hvis vi kan gjøre vårt navn kan der det være det beste som har skjedd til oss i år. Jeg trenger noen at jeg kan stole på å trekke dette av og jeg har vært å holde et øye på deg en stund. Jeg ønsker å gjøre en presentasjon om vårt selskap på konferansen. ”

Hva ville være din reaksjon? Kanskje:

 jeg har aldri uttalt offentlig før
 vil alle ser på meg!
 jeg er sikker på at jeg vil glemme hva jeg har å si!
 jeg kan få spurte et vanskelig spørsmål!
Hva skjer hvis jeg skru opp !

Men det trenger ikke å være så skremmende. Det kan faktisk være svært stimulerende og givende. Det er ingen andre følelse som stående på en plattform foran mennesker, med dem henger på hver i word. Du kan se ved deres henført oppmerksomhet at du har dem i håndflaten din. Og etterpå de kommer opp til deg og sier hvor mye de har hatt i presentasjonen.

Du skjønner ’ t tro meg! Vel, Les videre og tro hvordan selv du kunne PRESENTERE LIKE A PRO ved å bruke mine ti måter å WOW ditt publikum

Trinn 1 – forstår publikum

"Noen høyttalere elektrifisere deres lytterne, andre bare gass dem"
Sidney Smith

Den første leksjonen må du lære er at presentasjonen må være rettet mot publikum ’ s trenger ikke din.

Publikum vil svare på din tilnærming, bredt basert på deres:

-pedagogisk bakgrunn
-kultur
-eksisterende kunnskap om emnet
-teknisk ekspertise
-posisjon innen organisasjonen
-entusiasme for emne og hendelse
-forventning om opplevelsen

Spør deg selv følgende spørsmål:

• Hvor mye allerede vet deltakerne om emnet?
• Hva de forventer fra meg?
• Hva som interesserer dem i emne-området i min presentasjon?
• Hva er deres sannsynlige holdning til meg og mitt emne?
• Er det noen skjulte agendaer?
• Er det noen intern politikk eller inter-group spenninger som jeg bør være klar over?
• Hva 'språk' snakker de?
• Gjør de vil være på hendelsen? Var de presset til å delta?
• Hva er aldersspredningen?
• Hva er deres utdannings- og Sosialpolitikken bakgrunn?
• Hva er deres kulturelle eller etnisk bakgrunn?
• Kan religion og/eller politikk påvirke deres mottak i en presentasjon?
• Hvilke stillinger de holde i organisasjonen? Er det en blanding av karakterene finnes?
• Hvilken presentasjonsstil er de mest sannsynlig å forholde seg til?

Trinn 2 – angi målene dine

"Menn aldri tenkt å være feil; de ikke bare har tenkt å være vellykket"
William A Ward

Nøkkelen til å planlegge en kraftfull presentasjon er å bestemme sine mål. Igjen, disse skal i stor grad formes med publikum i tankene. De kan for eksempel være å:

 pass på ren informasjon: resultatene av noen siste markedet forskning, kanskje
 forbedre arbeid ytelse av medlemmer av publikum ved imparting nye ferdigheter eller kunnskap til dem.
 Endre holdning av publikum mot faktorer som de har nylig opplevd, eller vil være vendt i fremtiden
 overtale viktige beslutningstakere å bruke et produkt eller en tjeneste organisasjon-tilbud
 innføre nye arbeider retningslinjer eller prosedyrer
 underholde og underholde

Trinn 3 – la presentasjonen

"En tale skal være like en dame kjole: lenge nok til å dekke essensielle, men kort nok til å være interessant"
Anon

Har du noensinne hørt noen klager på at en presentasjon var for kort? nei? Jeg vedder på at du har hørt motsatt, skjønt! Presentasjonen bør struktureres i tre forskjellige seksjoner:

Åpningen (5-10% av den totale tiden) har tre hovedfunksjoner:

1. For å tiltrekke seg publikum oppmerksomhet som et middel for å starte presentasjonen på en positiv oppmerksom.
2. For å forklare hensikten med presentasjonen
3. For å gi råd til publikum av noen grunnregler

Hoveddelen (75% - 85% av den totale tiden) bør bli delt inn i en rekke hoveddeler: fra tre til ikke mer enn seks. Dette er hvor du jobber for å oppfylle dine viktigste mål, må de til å formidle informasjon; Endre holdninger; introdusere nye konsepter; eller for å underholde.
Hver inndeling bør være lett identifiseres ved publikum som separat som som fortsetter eller følger det. Bruk av fet visuelle hjelpemidler med tittelen eller beskrivelsen av delen (muligens nummerert) vil hjelpe unike hver inndeling.

Konklusjonen (5-10% av den totale tiden) er den viktigste delen av presentasjonen fordi folk har en tendens til å huske den siste tingen de hører.

De fire formålene med konklusjonen er å:

1. Oppsummering viktig poeng du har gjort i hoveddelen av presentasjonen – selv om ikke la deg friste bare for å gjenta dem på lengden. Gjøre dem kort og kvikk.
2. Forsterke de viktigste budskap – som kan være dire konsekvensene av å ikke tar tiltak du har foreslått.
3. Gi et springbrett for handling: med andre ord hva du ønsker medlemmer å gjøre etter presentasjonen.
4. Slutte på et høyt notat. Ikke la presentasjonen peter ut til en svak, forgettable slutten.

Trinn 4 praksis, praksis, praksis

“ Når andre høyttalere presenterer, vi applaudere. Men når Demosthenes snakker, vi stå opp og gå til krig! ”

Ovenfor tilbudet refererer til Demosthenes, en høyttaler i antikkens Hellas, som hadde en stamme, men som praktisert hans taler så mye, med småstein inne hans munn å møte sin stamme, at han ble berømt for sin lidenskap og eloquence.

Ikke prøv å ‘ vinge det ’-den eneste måten å garantere en vellykket presentasjon er å praktisere det. til den blir andre natur. Hvis du gjør dette:

o bidrar til å redusere muligheten for nerver på dagen
o forbedrer levering av presentasjonen
o bestemmer tidsberegningen av den
o kan du fornye innholdet
o Familiarises deg med alle hjelpemidler du skal bruke

Trinn 5 – ankomme tidlig og sjekk

"Det er risiko og kostnadene til et program for handlingen. Men de er langt mindre enn langtrekkende risiko og kostnader av komfortable taushet"
J F Kennedy

Det er avgjørende at du ankommer i god tid i forkant av presentasjonen, ikke minst fordi det lar deg tid til å samle inn dine tanker, et glass vann og et dypt åndedrag og slappe av før du tar scenen. Bedre fremdeles, besøk åstedet dager på forhånd, slik at du kan ta nødvendige handlinger eller endringer for dine planer.

Prinsippet grunn til ankommer tidlig er å kontrollere alle aspekter som er appertaining i presentasjonen. Du må sjekke den:

 Rom
-Miljø
 Utstyr

Trinn 6 – styre på nervene

"Den menneskelige hjernen begynner å fungere øyeblikket du er født og aldri stopper før du stå til å snakke i offentlighet"
Anon

La ’ s get one thing straight første: til en viss grad, alle har sommerfugler i magen før de måtte snakker til et publikum. Nøkkelen er å ha sommerfugler som flyr i formasjon.

Kan du noensinne huske noen har problemer når du utfører, eller snakker i offentlige? Jeg vedder på at du følte for ham og hans ubehag. Jeg vedder på at du ville finne en måte å hjelpe ham; Hvis du vil redusere hans ubehag. Målgrupper er ikke ondt; de ønsker ikke å mislykkes. Og hvis ting får litt vanskelig for deg vil de vil hjelpe deg gjennom den, i stedet for å nyte din ubehag. De vil vente tålmodig; Foreslå ord; fortelle deg at du har ubesvarte ut en side med notater; eller sette gjennomsiktigheten på OHP opp-ned. Tross alt, kan det være dem opp det å måtte gjøre presentasjonen! Så sette din frykt i perspektiv.

Trinn 7 – bygge Initial Rapport med publikum

"En høyttaler som ikke streiken olje i ti minutter skal slutte kjedelig"
Louis Nizer

Slik at du vet mye om dem, har du forsket målgruppen (trinn 1). Dermed har du all informasjon du trenger å bygge en umiddelbar rapport med dem. En størrelse passer alle gjelde sokker, men den gjelder ikke for målgrupper. Må du forstå hva deres ‘ hurtigknapper ’ er og være forberedt på å trykke dem fra begynnelsen. Over-riding-målet må være å få dem på din side.

Du kan prøve ut disse ideene til å bygge en første rapport:

• Øke sine personlige egos.
• Understreke betydningen av deres roller, men menial de tror de skal være.
• Snakke deres språk.
• Kle delen.
• Etablere din troverdighet.
• Bruk eksempler og anekdoter vil de forholder seg til.
• Stress du forstår utfordringene som de står overfor.

Trinn 8 – levere med en lidenskap

"Vi kommunisere med lidenskap – og lidenskap overtaler"
Anita Roddick

Når du har bygget en første rapport med publikum, må du beholde det gjennom hele presentasjonen. Folk har kommet til å høre deg snakke med noen forestillingen og forventninger. De kan opprinnelig ha vært negativ, men du har arbeidet hardt i din første fem til ti minutter å fange publikum ’ s oppmerksomhet og raise forventninger for resten av presentasjonen. Det er din jobb nå å møte eller overgå selv, sin høye forventninger. Du må stå og levere!

Det er ingenting mer engasjerende i en høyttaler enn for henne å gi inntrykk av at hun virkelig nyter presentasjonen selv. Det kan være at hun har gitt at svært tale hundre ganger men publikum føles, og mener at dette er første gang, og at de er å være gitt spesiell oppmerksomhet. Ja, det handler om profesjonalitet av leveringen, men det er også om entusiasme bak levering – lidenskap. Høyttalere må gjøre publikum tror at de, høyttaler, er interessert i, og forpliktet til emnet som de håper sitt publikum vil være.

Trinn 9 – fortelle dem en historie

"Når du får folk ler, de lytter og du kan fortelle dem nesten hva som helst"
Herbert Gardner

Folk har vært bruker historier som et middel for forbikjøring på informasjon og budskap siden tid begynte. Folk ville sitte rundt en brann og utveksle erfaringer og disse historiene som ville bli gitt videre fra generasjon til generasjon. Folk elsker å høre historier – de holder vår interesse som de tar oss fra nivå til nivå, fra hendelsen til hendelsen, bygge opp vår nysgjerrighet før alle er avslørt på slutten. Vår kjærlighet av historiene begynner i tidlig og forlater aldri oss. Leiren brann har blitt erstattet av baren teller eller tabellen spisesalen men fascinasjon restene. Effektiv høyttalere forstå the power of fortellinger og bruke det til gode, selv dramatisk effekt i presentasjonene. Historier legge til forskjellige, og kan brukes til å illustrere og understreke meldinger.

Trinn 10 – bruke visuelle hjelpemidler og Props

"Det før dem kort sagt så de vil lese den, tydelig slik de vil sette pris på det, picturesquely slik at de vil huske det".
Joseph Pulitzer

Visuelle hjelpemidler brukes til å legge til interesse for publikum, og det er et bredt spekter av slike, inkludert:

 Lysbilder (OHP eller PowerPoint)
 Video
 Stativblokk
, lysbildefremviser
 Props, modeller, Stikksager, legoklosser osv.
 Grafer, diagrammer
 Demonstrasjoner
 Tegneserier
 Fotografier
 Støtteark

Props. Selv nybegynneren høyttalere bør vurdere å bruke props, i tillegg til visuelle hjelpemidler. Props er spesielt god på å legge til interesse og humor i en presentasjon. Her er noen props som jeg og andre høyttalere har brukt til god effekt:

• En giganten leketøy-telefon for å forsterke poeng om salg av telefon.
• Kaster liten leketøy dinosaurer eller ostriches til publikum når du snakker om folks motstand å endre.
• Enkel trolldommen trikk.
• På seg kostymer – fra fullstendig klovn drakter til en enkel baseball hat.
• Leketøy bomber eller maskingevær å fange publikum oppmerksomhet gjennom støy.
• Aerosol sprays til å påkalle meningen av lukt som er tilknyttet en historie, kanskje.

Copyright Alan Cutler 2005

No comments:

Post a Comment