Sunday, September 30, 2012

Få betalt hva du er verdt som kunstner

Hva tar det for å lage en levende som kunstner? Vi har et par alternativer; Vi kan opprette hundrevis av kunstverk og selger vårt arbeid for å selge. Vi ofte vi er oppbrukt og økonomisk i hullet. "I Love Lucy" hadde en episode der hun gjør salat dressing. Hun sa hun var å miste tre cent en krukke, men hun ville gjøre det i volum. Vil du alltid være bak åtte ballen eller er du villig til å plassere deg selv for å få betalt hva din verdt?


Hvordan vi knytte verdien til vårt arbeid? Vi kan bryte det ned i enkle numeriske vilkår; hvor mye du gjorde vår materialer kostnad, faktor i noen leie Hvis din arbeide i et studio, noen verktøy uansett hvor du arbeider, og din tid. Hvis du har bestemt hva du ønsker å gjøre per time må du holde oversikt over hvor lang tid arbeid tar for å skape. Når du knase tallene vil du komme med en verdi som kan fungere for deg, men det finnes andre måter.


Det er viktig at vi gjør noen markedsundersøkelser. Hva er andre artister i samme middels/sjanger lader for sitt arbeid? Internett har gjort det enkelt å søke kunstnerens personlige gallerier og de vil ofte pris arbeid på nettet. Denne undersøkelsen vil gi deg et utgangspunkt.


En av fordelene med tilhører artist profesjonelle organisasjoner er at de vil ofte gjennomfører undersøkelser blant sine medlemmer, og det er vanligvis en kategori som er koblet til årlig inntekt og detaljene om gjennomsnittsprisen for arbeid. Når du har en omtrentlig-figur som du kan bruke andre faktorer til å komme opp med din prisstruktur. Vurdere hvor lenge du har vært å skape kunst. Ta hensyn til anerkjennelse som du har mottatt gjennom show, juried konkurranser og media dekning. En faktor som du må vurdere er hvor fort brikkene dine selger, hvis de flyr av veggene det er på tide for å øke prisene. Jeg vet det høres counterintuitive men det er en metode til galskap.


Over de siste årene har jeg blitt mer bestemt om hvor jeg har arbeidet mitt. Jeg har blitt selektiv når utstilling fordi jeg bare ønsker å stille ut i viser hvor andre artister er villig til å pris sitt arbeid på en måte som tar hensyn til blod, svette og tårer det tok for å opprette arb. Utstilling i atmosfære som umiddelbart hever nivået på for meg profesjonelt og hever min selvtillit. Jeg ser alltid for å spille i en større Dam. Hvis vi ønsker å bli bedre, så må vi du spille med folk som er foran oss på reisen.


Lær fra de som har kjempet med spørsmål om å opprettholde bærekraftig bedrifter. Stille spørsmål når du går til viser. Meld deg på seminarer som er utformet for å hjelpe kunstnere i å skape blomstrende virksomheter. Bruk metoden prøving og feiling, og evaluere resultatet etter hver Vis/ytelse. Være bevisst at du ønsker å overleve og trives som kunstner og pris arbeidet tilsvarende.

No comments:

Post a Comment