Monday, June 11, 2012

Folk med talent

Jeg ble spurt forrige uke for en artikkel om sysselsetting, "Hva er din favoritt 'sysselsetting uttrykket'?"


Wow, snakke om vanskelige spørsmål! Hva sprang til hjernen var alle setninger som folk bør unngå som pesten, så jeg måtte gjøre noen raske tenker å komme opp med en som jeg elsket. Etter psykisk innsnevring ned mitt valg, jeg avgjort på en: 'talentfulle folk'.


Når det brukes riktig, har dette en 80% sjanse til å lykkes. Her er hvordan du bruker det: i intervjuet, når du blir spurt hvorfor du vil arbeide ved XYZ corporation, du svarer, "jeg ville elske å jobbe på XYZ fordi jeg virkelig ønsker å arbeide med en gruppe av talentfulle folk, og ditt omdømme i feltet er utrolig." Dette innebærer at du, Joe Jobseeker, er lysere enn den gjennomsnittlig jobb-søkeren og enten besitte talent som vel eller ønsker å være i dette området av talent for å utfordre deg selv. Den innebærer også at du vil arbeide med beste av beste, i en dynamisk atmosfære, hvor ideer flyter og energi er høy. Du får tanken! Denne setningen compliments selskapet, sier noe om din karakter og lar leder som ansetter vet at du ikke bare har forsket omdømme for selskapet, men også vet noe for corporate dynamiske, og kanskje til og med personlighetene av folk som allerede jobber der. Whew! Det er ganske kraftig!


Når det ikke å bruke denne setningen? Hvis du søker på ville en jobb som er kjent for å være repetitive eller du være jobbet solo. I en av de tilfellene, det sannsynligvis ikke ville være den beste idéen å arbeide 'talentfulle folk' uttrykket i intervjuet, og gjør at du ser ut som om du ikke vet noe om selskapet eller jobben som var du søker.


Så, for alle de 'talentfulle folk' der ute, lykke, og ikke glem å bruke denne setningen!

No comments:

Post a Comment