Saturday, March 31, 2012

Motiverende høyttalere 3 dødelige synder og hvordan du unngår dem

Jeg har blitt en tad slitne willfully seg tittelen "Motivational Speaker" som jeg undersøkelsen talerens markedet. Alle høyttalere verdt sine salt prøve å motivere eller føre til handling. Kanskje det er bare meg, men mer omtale av begrepet "Motivational Speaker" trylle irriterende mentale bilder i din underbevissthet sinn? Det er altfor mange stereotyper blir propagated angående høyttalere. Jeg vil ta noen av disse stereotyper høyttaler og forhåpentligvis samtidig lage en ikke-å-gjøre liste som håper høyttalere kan bruke på deres veier til suksess i engelsktalende lukrative industrien.


Motivering Speaker stereotyp nummer én:


"Over-The-Top"-høyttaler


"Over-The-Top"-høyttaler eller O.T.T. høyttaleren vises har oppdaget en ny kjepphest diett som inkluderer fjellene i ren sukker og koffein. O.T.T. finner på et bestemt tidspunkt det nødvendig å bruke enorme mengder energi racing om plattformen som om en snikskytter har dem i trådkorset. Under mindre office-presentasjoner, kan The O.T.T. høyttaler også sees hopping oppå et skrivebord shouting "Gå For det!" eller utføre sine beste inntrykk av tidligere guvernør og én gang presidentvalget håpefulle, Howard Deans berømte "YEAAAAAHHHHHH".


Den gjorde ikke arbeide for Mr. Dean enten.


Virkeligheten:


Jeg gjør ikke resepsjon hinder. Mange profesjonell høyttalere som jeg beundrer holde deres naturlige bevegelser og deres toner conversational i naturen. Dette er ikke "Ringling Brothers, Barnum and Bailey" og en høyttaler scenen er ikke et stort telt.


Motivering Speaker stereotyp nummer to:


"For mye informasjon"-høyttaler


I arbeidet med å følelsesmessig koble med publikum, tilbyr beryktede T.M.I. høyttaleren opp måte for mye informasjon på en personlig karakter. Til forvirring av hiring myndighet benytter TMI høyttaleren 90% av tiden ha indre-uro, teary-eyed, slag etter slag kommentarer av misbruk, personlige kamp og tragedier. Selv om berøre, programmets fokus er skjult, og meldingen utvannet ved T.M.I.-høyttalere som deluging synd partiet. T.M.I.-høyttaler mislykkes å realisere målet om et program er å inspirere noen form for handling av publikum, for ikke å bli en martyr eller veldedighet sak.


Virkeligheten:


Engasjere publikum er målet for enhver profesjonell speaker, men personlige historier skal bare brukes hvis de direkte støtte og påvirke det generelle temaet for programmet. Tillater meg å sement tomorrows med en kort historie: under min første profesjonelle posisjon som en paralegal for offentlige etat jeg hadde den fantastiske muligheten til å arbeide side-ved-side med flere erfarne enkeltpersoner og mentorer. Disse mentorer lærte meg mange overbevisende forretningsprinsipper som jeg bruker for øyeblikket. En dag på arbeide på en overfylt Heis jeg slo opp en samtale med en mentor. I arbeidet for å beskytte uskyldige og uvitende vil jeg henvise til læremester i denne historien som "Mr. Edwards".


Me: Hei Mr. Edwards, jeg la merke til du i lobbyen tidligere i dag...


Mr. Edwards: Ja, Timothy familien min betalte meg et besøk...


Meg: virkelig? Var at din sønn ble du holde tidligere?


Mr. Edwards: Oh Nei, det var min nevø. Jeg kan ikke har barn, jeg er sterilt.


Meg: OK


Motivering Speaker stereotyp nummer tre:


En "High-Tech, lav ytelse" høyttaler


Høyttaleren H.T.L.P. elsker å sette på et show! Den H.T.L.P programmet ikke bare begynner, den på midten- og slutten er littered med state-of-the-art, øye-dukker-lydeffekter og en fantastisk vanvidd av prangende bilder. Publikum er helt mesmerized i begynnelsen, men det blir grovt åpenbart at H.T.L.P. er tungt på glitz og lys på stoffet. H.T.L.P. er en Vis-person. Den H.T.L.P hele tale kan kokt ned til bokmerket inspirerende sitater som lett kan finnes ved alle 12-år-gamle utfører en 30-sekunders Søk på GOOGLE. Ja, H.T.L.P. fanger deltakernes oppmerksomhet, men har ingen anelse hvor du skal dra derfra, bortsett fra, du gjettet det, bort på neste variant av visual, forgjeves viser hvilke culminate i sanseopplevelse og nyttig substans deprivasjon.


Løsning:


Mange profesjonelle motiverende høyttalere erkjenne nødvendigheten av å fange deltakernes oppmerksomhet, men bør en profesjonell speaker trenger en truckload av eksplosiver for å gjøre det? nei. Høyt ansette profesjonelle høyttaleren innser at han eller hun er distributør av informasjon som spres ikke noen lysbildefremviser, kino skjermen eller kunstig simulator. Høyttaleren som er også helt avhengig elektronikk for å levere en melding detracts fra menneskelige-elementet av innholdet. Å begrense klokkene og plystre i showet gjør at både publikum og høyttaleren til å fokusere på temaet og formålet med programmet. Klienter å se deres Rate av investering (ROI) versus deres Rate av returnere (ROR) vil forvente Vis mindre, mer forretnings- og målbare resultater å rettferdiggjøre en høyttaler avgift. Kort sagt, hvis de eneste kravene for en effektiv presentasjon er prangende PowerPoint-lysbilder og spektakulære bilder, er det ikke behov for en person, og jeg beg å variere.


Bryte opp:


Mange elementer kan inkluderes i en høyttaler arsenal for å levere den ytterste virkningen i sine programmer. Fortelling, humor, props, bilder, bevegelser, rollespill, personlige anekdoter, øyekontakt og bitende tilbud alle tjene som et middel til å effektivt kommunisere det generelle temaet for en motiverende foredragsholder melding. En høyttaler bør ikke stole på noen én metode for tungt, og det endelige målet må alltid være å la publikum med et kurs av handlingen de er motivert til å forfølge. Tross alt, det er hva som skjer "etter" vi forlater scenen som teller mest, rett? En profesjonell speaker som forlater hans klient med positiv målbare slutt-resultater er en høyt etterspurt ressurs og uansett fleiper.

No comments:

Post a Comment