Thursday, March 29, 2012

Den stadig skiftende verden av karriere

Du kan velge din karriere


Er du en av de mange som ikke føler behagelig med gjeldende jobb eller karriere? Har du jobbet i en karriere i mange år, og funnet deg brent ut? Eller har du føler at livet er ikke hva det kunne være, fordi du ikke kan ta ut din fulle potensialet i jobb eller karriere du er i? Endre yrker og jobber er faktisk et spørsmål som angår mange av oss.


Hva er virkelig utrolig meg er det faktum at mange - meg selv inkludert - fortsetter i samme jobb eller karriere år etter år, selv om de er syk og lei av det og virkelig ønsker å avslutte jobben og starte med noe annet. Jeg tror denne jording er en del av menneskets natur: det er en komfort-sonen som er vanskelig å klatre ut av, ved hjelp av argumenter som "Jeg vet jobben jeg har, men ikke hvilken jobb jeg får."


Før jeg endelig tok skritt som jeg hadde vurdert til år. avslutte jobben min, og starter en ny karriere som jeg likte fleste; Jeg ventet så lenge som jeg var nesten tvunget ut av min jobb på grunn av sykdom og tretthet som følger. Men da jeg først tok dette trinnet og startet i min nye karriere, jeg innså mer at endringen jobben skulle vært gjort mye tidligere. Som mange andre folk som etablerer arbeide hjemme karriere eller jobber, måtte jeg innrømme at dette var min drøm jobb.


Selv om du er tvunget til å begynne en ny karriere, bestemmer du hvilke


Jeg var en av de heldige folkens som valgt å endre min karriere. Men ikke alle arbeidervern er at lykken. I denne stadig skiftende verden, og særlig etter Internett-kom - er arbeidsmarkedet endret enormt. Nå regelen er endring og stabilitet er et unntak. Mange arbeidsoppgaver er foreldet fordi automatisering har tatt over, noe som betyr at mange jobber ikke er behøvde alle lengere. Dette tvinger mange arbeidsfolk, for å finne en annen jobb eller karriere. Noen ganger er alternativ til en karriere endre velferd, og som ønsker som? Uro av den nye økonomien arbeidsmarkedet skaper nye jobber hver dag, mens gamle jobber faller inn i oppgivelse. Hva du kan velge imidlertid er hvilke karriere eller jobben du vil endre til.


Verdier påvirke karrierevalg


En annen trend i arbeidsmarkedet er at behovet av egen utvikling, og prioritere av myk verdier synes å være fortrenger betydningen av penger som et mål av kvalitet av livet. Dette kan være valg av bor hjemme mer med partner og barn, mer fritid, etc. Som folk vokse eldre velger de ofte å fokusere på andre ting i livet enn jobb og karriere, for eksempel tid til å tilbringe hjemme med ektefelle, barn og mer fritid.


Følge drømmene karriere


Alle burde være i stand til å plukke karriere eller jobben de ønsker, og dermed tar ut sitt fulle potensial til fordel for seg selv og andre. Alle bør følge deres indre stemme og gjøre det de alltid har ønsket å gjøre i livet. For å hoppe info er en ny jobb eller karriere en utfordring - i det minste i begynnelsen. Du må gå gjennom en periode med usikkerhet eller usikkerhet. Du har ingen garantier for noe i livet, men. Og det er faktum at du har ingen garanti for å beholde en jobb eller karriere heller, så hvorfor ikke se på denne fantastiske muligheten til å starte en ny karriere som en spennende og gledelig utfordring? Det er mange kilder som er klar til å støtte deg under overføringen karriere som karriere trenere, outplacement tjenester og karriere rådgivning generelt. Få deg en karriere eller jobb mentor, denne personen kan være den mest verdifulle personen du skulle komme i kontakt med.


Når jeg avslutter min jobb som en business konsulent og begynte å arbeide hjemme som en Internett-utgiver, ta den ikke meg mye tid å innse at jeg hadde gjort det beste valget noensinne. Jeg tror separasjon av jobb og privatliv er kunstig; Det er bare ett liv. Arbeid er en del av det, og glede er en del av det også. For meg, mitt arbeid er en fryd og glede er hva livet skal være for oss alle.

No comments:

Post a Comment