Friday, March 16, 2012

Hvordan bli en frilanser i etterspørselen: Bli en opptatt Client�s beste venn

De beste klientene er opptatt klientene. hvorfor? Fordi de er de med vellykkede bedrifter, så de har nok penger til å betale deg. De er også de som er opptatt nok til at de virkelig trenger du. Og de er de som er sannsynlig at det pågående arbeidet for deg.


De er også de som er lettest å holde fordi du vet akkurat hva du trenger å gjøre for å holde dem. Det er enkelt – bare gjør livet enklere og lagre dem så mye tid som mulig, og de vil komme tilbake.


Det kan virke som en enkel ting, men det vil gjøre en stor forskjell til klienter. Jeg vet fordi jeg har snakket med hundrevis av klienter og har stadig blitt fortalt hvor travelt de er.


Her er det tre klienter hadde å si.


"Den beste Freelancer" –Emma, redaktør


"Forskjellen mellom freelancer jeg aldri ringe igjen og freelancer jeg kaller på måned etter måned har ingenting å gjøre med å skrive ferdigheter. Forskjellen er at stor frilanser blir gjort akkurat det jeg trenger gjort uten å slite. Hvis jeg kan gi henne jobben, glem om den og vet det vil få gjort riktig, vil det alltid gå til hennes første."


"Gjør det enkelt for meg" - Josef, Business Manager


"Jeg kontrakt noen til å gjøre en annonsekampanje for noen måneder siden. De startet sender meg bilder hele tiden. "Hva synes du om dette for annonsen?" "Kan dette arbeidet?" "Gjør du liker dette?" "Hei, her er en du liker."


Jeg har ikke tid til disse constant avbrudd. Jeg er slags glad de ønsket min mening, men gjør det riktig. Forskning og velge et lite utvalg av egnet seg. Deretter sende meg de på slutten av uken, og be om meg til å velge hvilken som vil fungere best. Som ville ha vært en gode (og forretningsmessig) tilnærming."


"Ingen tid til avfall"-George, prosjektleder


"Jeg jobber med noen folk som synes å tro at hele er moro og spill. Jeg forstår slags at å dem det kan være. De sitter hjemme og kanskje tid er ikke dyrebart for dem. Men det er for meg.


Jeg har ikke tid til lange telefonsamtaler. Jeg har ikke tid til å lese lange og detaljert e-post. Jeg definitivt ikke har tid til å lese lange e-post der du beskrive hvordan du nærmet prosjektet og hvorfor du likte å fullføre den. Hvis det ikke er på emnet, trenger jeg ikke å høre det. Og hvis det er på emnet, det er fremdeles best å holde det kort og til poenget. "


Gjør det enkelt for klienter


Det er enkelt å gjøre slik at en klient livet enkelt. Alt du trenger å gjøre er å huske at klienten er opptatt hver gang du kontakte dem og tenke på hvordan du kan gjøre det enklere for dem. Her er et godt eksempel for en frilanser som ble bedt om å sende en kort oversikt som viser vinkelen og innholdet i artikkelen.


Første eksempel på kort til klient


Etter mye tanke og forskning, har jeg besluttet at vinkelen på artikkelen vil fokusere på effektive måter av trading aksjer på et budsjett. Jeg har tenkt å dekke tre hovedtema. Disse vil være nye flyter, lavprisalternativ aksjer og hvordan du kan redusere trading kostnader.


Andre eksempel på kort til klient


Vinkel: Trading aksjer på et budsjett


Innhold:


-Nye flyter


-Lavprisalternativ aksjer


-Redusere trading dine


Begge eksemplene kommunisere samme betydning. Men eksemplet med overskrifter og punktmerking er mye lettere å lese. Opptatt klienten kan lære nøyaktig det de trenger å vite med lite mer enn et raskt blikk. Det også har et mer profesjonelt og organisert utseende og så oppretter du et bedre inntrykk av deg.


Og som en endelig ekstra bonus, den enkleste måten for klienten er også den enkleste og raskeste måten for deg. Så, du vinne litt ekstra tid og ganske muligens en langsiktig klient.


Et siste tips


Husk at hvis klienter synes rushed, de sannsynligvis er. Hvis klienter ser ut til å være stresset, er de sannsynligvis. Ikke Tenk på det som en dårlig ting-Tenk på det som en stor mulighet.


Hvis du kan være en av personene som gjør livet enklere og tar bort noen av stresset, du har selv en klient som er sannsynlig å betale deg godt og betaler du ofte. Og det er hva som frilanser vellykket skal lykkes.

No comments:

Post a Comment