Tuesday, November 29, 2011

Fem trinn for å velge et College

Mitt navn er Debbie Ross. Informasjonen jeg har om min reise i å finne en høyskole kan hjelpe både foreldre og elever likt. Går tilbake noen få år, var jeg på vendepunktet i mitt liv. Eksamen fra high school var rett rundt hjørnet, og jeg hadde ingen anelse hvilke college jeg hadde tenkt å delta. Mine foreldre hadde sin liste over høgskoler som jeg kunne delta, og de fleste av mine venner var allerede godtatt til deres høyskole eller universitet. Med tidsfrister for programmer som nærmer seg, visste jeg at jeg måtte begynne å finne et college. Velge riktig college er en viktig beslutning, og så jeg kom opp med en game plan for å finne et college. Her er fremgangsmåten jeg tok i å velge et college.


1. Velge min fremtidige karriere


Det første trinnet jeg tok var å finne ut hva jeg likte, og hva jeg ikke liker. Jeg utelukkes raskt å bli lege, advokat eller en tannlege. Dessuten, visste jeg det var karrierevalg som var ute av min liga, slik som å være en arkitekt eller ingeniør. Min videregående skole karakterer viste dette! Derfor etter en lengre tankeprosess begrenses jeg ned mine valg til kommunikasjon, journalistikk, Business Management og informasjonsteknologi.


Skolen rådgiveren også hjalp meg ved å gi meg en karriere vurdering Test. Dette avdekket mange av mine sterke og tendenser. Fra dette, jeg oppdaget at jeg var best egnet for Business Management relaterte studier. Jeg anbefaler dette. Karriere vurdering undersøkelser er svært dyrt, og kan bli funnet gjennom et Internett-søk.


2. Samsvarende kurs med høyskoler


Den neste tingen jeg gjorde var å liste høyskoler og universiteter som tilbys Business Management studier og hadde en god track record. Jeg brukte The Fiske Guide til høyskoler. Innen kort span av tiden kom jeg opp med en liste over 20 høgskoler at jeg kunne se meg selv i for de neste 4 år. Alle disse høgskolene hadde flere specializations innenfor mitt felt av studien, ble fullt akkreditert og hadde god fornøyelse priser med godt omdømme. Jeg begrenses ytterligere min liste ned til 14 ved å velge de universitetene som var plassert i nærheten av en større city, en av kriteriene som jeg var ute etter i mitt universitet.


3. Begrense det ned til min topp fem.


Jeg hadde over gjennomsnittet SAT score (ingenting å ta meg til Harvard skjønt) og derfor hadde et bredere utvalg av alternativer for meg selv. Min endelige beslutning ville derfor i stor grad bestemt av midler fra mine foreldre, alle stipendier eller tilskudd og penger kan jeg tjene gjennom på campus arbeid studie. Jeg besøkte web-områder av hver college og tok virtuelle turer av fasiliteter som de tilbys. Hver hadde sin styrke-store biblioteker, moderne student bolig, studenten kroppsstørrelse, en rekke ekstra pensuminformasjon- og sportsaktiviteter, og mer.


Jeg var kjøpedyktig begrense listen fra fjorten til fem basert på følgende kriterier: kommer til høgskolen innen fire timer etter Hjem, mitt budsjett for college og en mindre studenten kroppen til å tilby en mer personlig tilnærming til min utdannelse.


4. Foreldre og programmer


Neste, jeg fikk mine foreldre involvert i min beslutning. De hadde blitt hjalp meg hele tiden måten, men jeg trengte deres hjelp i å gjøre endelige, viktige beslutninger. Jeg viste dem i listen over 5 høgskoler som jeg hadde, inkludert detaljer, steder og kostnader. Sammen, begrenses vi listen til tre mulige høgskoler som jeg kunne delta. De ønsket en høyskole eller universitet som ville være enkelt for dem å gå, men måtte også utmerket undervisning og bolig fasiliteter. Følgende helg jeg fylt ut alle 3 programmer og sendt ut dem til disse høgskoler og universiteter. Nå var det på tide å vente på svaret.


5. Gjør det endelige valget


Innen et par ukens, hadde jeg fått Svarbrev fra alle høgskoler som er der jeg har sendt mine programmer. Til slutt, mine foreldre, og jeg besluttet best måte å gjøre den endelige avgjørelsen var å besøke studiestedene. Vi tok to dager til å besøke alle tre universitetsområder. Besøker faktiske universitetet ble vesentlig forskjellig fra de virtuelle turene. Min endelige valget var faktisk ganske lett. Jeg kom på University of Texas i Austin.


De viktigste trinnene underveis for meg var å ta karriere vurdering Test, forskning mine college valg online gjennom virtuelle turer og sitte ned med mine foreldre å diskutere hvilke høgskoler for å sende programmer. Dette bidratt til å gjøre min endelige avgjørelsen enklere. Jeg håper disse trinnene kan hjelpe deg med å finne en høyskole eller universitet som du gjøre karrierevalg.

No comments:

Post a Comment