Tuesday, May 7, 2013

Hvor lenge er en arbeidsuke for ESL?

Det virker som noen skoler kombinere lange timer med roterende dager av slik at lærere finner det vanskelig å lade batteriene, enn si holde oppe kvaliteten på undervisningen.


Som så ofte dette kommer tilbake til kulturelle normer. Mange lærere kommer fra en bakgrunn der det er normalt for arbeidsuken å kjøre fra mandag til fredag og lørdag og søndag gratis. Det kan derfor være vanskelig å tilpasse seg arbeide, si, seks dager før en fridag kommer. Også hvis to-dagers helgen ikke er på tilbud, lærernes del av ledig tid er utvannet og de finner de ikke kan, for eksempel ta en lengre reise.


De samme kulturelle forventningene underbygge undervisning timer. Den vestlige modellen er for maksimal for å være rundt 24 eller 25 kontakt timer, men disse timene er godt forberedt og sikre en dynamisk ytelse fra lærere. I enkelte situasjoner andre steder bes lærere til å undervise 30 eller flere timer og finner det vanskelig å holde tritt. Men hvis du må bruke lange timer i klasserommet, det sannsynligvis er forventet at undervisningen er mer passive, med studenter gjør noe stille arbeid i klasserommet som kanskje normalt de ville gjøre for lekser.


Som så mange lærere i utlandet kommer til å lære er ganske ny til yrket, er det svært viktig for arbeidsgivere å forklare akkurat hvordan tidsplanen fungerer, og hva slags inndata er forventet. For eksempel, hvis en lærer har samme klasse i tre timer om morgenen med bare en kort pause midway, så har en annen tre timers klasse på ettermiddagen, er det nødvendig å variere tempoet ganske betraktelig på grunn av både lærer og studenter. Minst noen av den tiden kan med rette bli viet til ganske mekanisk oppfølgende aktiviteter mens læreren kan fokusere på forberedelse.


Lærere må tenke også hvordan de kan resirkulere sine leksjoner. Hvis skolen ikke gi dem tilstrekkelig Forberedelsestid, så alle leksjonene tilbereder vil måtte være gjenbrukbare.


En annen tid-relatert problem oppstår når lærere har å arbeide på delt nettsteder og så å miste tid i å reise fra ett sted til et annet. Jeg tror generelt at unge, entusiastiske lærere er villige til å jobbe hardt, men skoler må innse at kvaliteten på klasserommet levering vil bli reflektert i måten de behandler sine ansatte. Hvis lærere er overarbeidet, og fysisk sliten ved å reise lange avstander mellom tildelinger, vil de ikke være i stand til å opprettholde den kreative klasserommet tilstedeværelsen som vi knytte til engelsk språk undervisning.

No comments:

Post a Comment