Wednesday, August 22, 2012

Velge Medical Transcription som en karriere

Medical transcription er en av disse karriere der du enten hater det eller elsker det. Jeg har vært en medisinsk transcriptionist i lang tid, og fremdeles elsker det jeg gjør. Jeg nyte kontinuerlig læring, tar stolthet i mitt arbeid og tror det er helt fantastisk.


Men hva vil det være for deg?


Hvis du har planer om en karriere i medical transcription her er noen ting du bør vurdere:


Liker du arbeider på din egen?


Enten du arbeider utenfor hjemmet eller hjemmefra, er dette en karriere hvor du har å være selvtillit disiplinerte. Du blir igjen for å produsere eget arbeid, og vil ikke ha noen ser over skulderen.


Har du en god forståelse av det engelske språket?


Du må ha en god forståelse av engelsk og grammatikk. Grammatikk du kan lære gjennom en klasse, men hvis du har problemer med å forstå snakkes engelsk, så kanskje du kan ta en klasse for å forbedre dine språkferdigheter før du starter MT-kurset.


Vil jeg kunne sitte foran en datamaskin for lengre perioder?


Medical transcription handler om å skrive inn. Du vil sitte foran en datamaskin i timer om gangen transcribing dokumenter.


Trenger jeg en sosiale karriere?


Medical transcription er ikke den mest sosiale karrieren der ute. Du vil nettverk og møte andre MTs, men mens du arbeider vil du være på din egen konsentrere seg om arbeidet ditt, og du kan ikke ha en samtalen stund transcribing.


Så om du arbeider hjemmefra eller på et kontor, tilbringe du virkelig ikke mye tid som er involvert med andre mens du arbeider.


Er jeg god forsker eller villig til å lære?


Som en MT, du virkelig vil utvikle ferdighetene dine forsker og vil bli svært snarrådig! Du må slå opp medisiner og vilkårene du forstår ikke eller kan ikke klart gjøre. Dette vil ta noen tenkning og resourcefulness på din del.


Vil jeg kunne bruke sunn fornuft?


Du vil finne deg selv i mange situasjoner som en MT hvor du virkelig trenger å tenke utenfor boksen. Du vil finne deg selv å bruke sunn fornuft på daglig basis. Det er ingen nøyaktig 100%-formel i medical transcription. God sunn fornuft vil virkelig hjelpe deg.

No comments:

Post a Comment