Sunday, August 26, 2012

Så du vil bli en lydtekniker?

Visste du at... Hvis arbeidet og lidenskap er de samme, du vil aldri fungere - men ha det gøy hverdags gjør hva du liker og få betalt for det.


Hvis du har en forkjærlighet for alle ting-lyd, kan du lese videre...


En masse mennesker jeg kjenner velge karriere uten mye tanke om hva deres lidenskaper, interesse og naturlige evner er.


De styrter i, noen målretting økonomiske belønninger som deres eneste mål, noen basert på hva deres venner gjør, noen av forslag fra vel meningen venner og slektninger.


Jeg skriver dette til personer som har en interesse i lyd og ønsker å undersøke mulighetene for å ha en karriere som lydtekniker.


De største råd jeg kan gi deg er at du spørre deg selv om du har lidenskap dypt ned i deg?


Spør deg selv - i dine tenåringer, gjorde du viser noen naturlig interesse for ting relatert til lyd? Tok du ting fra hverandre, radioer, forsterkere, cassette opptakere?


Du alltid tweak knottene av forsterkere for å få den "perfekte" lyden?


Har venner alltid fortalt deg at du har tekniske ferdigheter som er utover dem?


Hvis du har noen "yeses", har du en sjanse. Faktisk, vil jeg oppfordre deg til å seriøst vurdere å grave dypere Hvis du vil ha mer informasjon om å være en lydtekniker.


Men det er ikke alle....


Å være svært teknisk alene er ikke nok til å få deg langt i din karriere.


Husk, det er morsomt å søl i nærheten med toppanel og knapper hele dagen lang. Men hvis du ikke arbeide riktig med klienter, vil de sannsynligvis ikke komme tilbake for mer.


Med mindre du har slike store tekniske og musikalsk ferdigheter som gjør opp for mangelen på personlighet.


Du må innse at å være lydtekniker krever at du har stor tålmodighet og toleranse fra noen ganger uttale søppel fra kundene.


Du trenger å vite hvordan å si "Nei" graciously eller stemmen din mening om en blanding taktfullt slik at nobody's følelser er vondt.


Så sjekk selv hvis du vil se hvor god du er i denne avdelingen.


Hvis du har tenkt på å starte en dag på egen hånd, trenger du å vite om hvordan å markedsføre tjenestene.


Nesten alle bedrifter gjøre ikke det gjennom det tredje året i business fordi de ikke har nok business.


Mange av oss tror at fordi vi er så bra, kunder vil slå en bane til våre dører.


I min by vet jeg om lenge etablerte opptaksstudioer som har kastet på grunn av konkurranse fra mindre men mer markedsføring kunnskapsrike studios.


Du kjemper for samme kundene i ditt område- og den som gjør mest "støy" i markedet, får løven del av virksomheten.


Så, husk at du må alltid fokus på hvordan komme klienter kontinuerlig gjennom din dører Hvis du vil sette et studio av din egen.


Ikke alle får muligheten til å arbeide i de store studioene du ser i lyd skolen brosjyrer.


Markedet er liten, men voksende på grunn av webinnhold. Det vil være mange muligheter - om du holde deg oppdatert med relevant teknologi som folk leter etter.


Kunder vil hastighet, kvalitet og konkurransedyktige priser.


Og du kan bare levere på dem hvis du arbeider raskt og nøyaktig. Du må også vite online teknologier som produksjonen skal kringkastes til verden i så mange former, både offline og online.


Kontinuerlig studie er et must.


Og hvis du ønsker å kunne arbeide i en stor platestudio eller kringkasting anlegget, må du være virkelig kompetent i alle disse områdene.


Og det er der du lidenskap kommer inn. Med lidenskap, lære alt dette blir andre naturen til deg. Det vil ikke være en dra, ikke en chore, men noe du ønsker å vite - og du kan ikke slå den i noen jobb.


Så hvordan kan du begynne?


Hvis du tror dypt ned i ditt hjerte at det å være en lydtekniker er hva du ønsker å være, så du har til å være strategisk i alt det du gjør.


Her er hva jeg mener.


Engasjere seg i lyd uansett du kan.


På kirken, gjør opptak for venner, konvertere lyd fra ett format til et annet. Får rundt i timevis på programvare for lyd, tilpasning programvare equalizere Hvis du vil se hvordan forskjellige frekvenser påvirker lyden.


Du har til å dyppe deg med lyd.


Arbeide gratis i et platestudio mens han studerte. Som vil lære deg verdifull lærdom, og du vil være måte foran klassen din. Og når du er klar, en jobb vil trolig være venter på deg!


Les pro audio blader, delta på utstillinger og lyd forhandlingene. Delta AES (Audio Engineering Society), bli involvert i lyd nyhetsgrupper. Starte en blogg på lyd interessen, vil du bli overrasket over hvor "ordet" får rundt, og du vil være dokumentere din egen vekst i bransjen.


Få hendene skitne!


Kanskje, nå ville være en god tid for meg å tel du litt om meg selv.


Da jeg var en ung tenåring, arvet jeg en gamle men fortsatt arbeider hjul-hjuls kassettspiller fra min onkel. Jeg var fascinert at det kan registrere Jimi Hendricks av radioen uten mye tap i kvalitet.


Jeg spiller gitar, så det neste logiske tingen jeg gjorde var å registrere sanger som jeg har spilt. Jeg var begeistret.


Frem spole noen år, og jeg kjøpte min første multi spor opptaker - en Tascam finner man som registrert 4 spor på høy hastighet kassett, tillatt meg å tilbakesendingstestar spor, sparke i lyder, etc. Det var min mest dyrebare besittelse!


En ting som førte til en annen, og jeg ble involvert med video, multimedia og selvfølgelig, lyd.


I 1994 nevnt jeg en firmaet som leverte tjenester for produksjon video og lyd. Min lidenskap var fortsatt i lyd og som ganske førte til jobber der jeg leveres en rettferdig rekke stemme over registrering av tjenester. Jeg elsket gjør han innspillinger, etterredigerer dem, tar bort uønskede lyder, etc.


Vi fortsatte senere å gjøre radio annonser og som ganske åpnet en ny utfordring for meg - med lydeffekter, bakgrunnsmusikk, og selv skrive skriptet.


Du kan si jeg var heldig.


Og melding her er at hvis du har en lidenskap for det - gå bare for det mens er fortsatt på din side. Det er nå mange fine lyd tekniske skoler, ikke bare i USA, men over hele verden også.


Med Internett er får den nødvendige informasjonen på siste utstyr, trender, teknikker, en no brainer. Men som selvfølgelig også åpnes opp konkurransedyktigheten til markedet.


Men ikke bekymre deg. Hvis du har stasjonen, interesse og kanskje naturlig talent for lyd, vil du sveve og bygge selv en av de mest tilfredsstillende karriere mulige.


Det tillater deg å være kreativ, eventyrlystne - og når du her din mix på radio, det er euphoric!


Engasjere seg i lyd hver gang du kan. Hvis du går til kirken, kan du bli med i lyd departementet. Kirkene er noen av de største kundene lydforsterking selskaper - bare fordi det er så mange kirker.


Hvis du er heldig nok til å være i en stor kirke, har du sannsynligvis en mulighet til å bygge opp du live blande koteletter - som er ganske forskjellig fra studio arbeid.


Så jeg skal si det igjen - hvis du har brann... gå for det.


Så har der du det - jeg håper du har samme formue jeg har i å ha en virksomhet og en karriere som også er min lidenskap.


Jeg fungere aldri. Hver dag, jeg er engasjert i min hobby.


Ikke du vil gjøre det også?


Så ta det første skrittet Hvis du vet dypt ned at dette er for deg. Du vil aldri Angre.

1 comment:

  1. Trenger du et lån for å finansiere prosjektet ditt eller utvide virksomheten din?
    Vi er investorer som gir ut lån på 1,9% rente, hvis interessert vennligst send oss din prosjektplan via e-post til: alas_loanfirm@outlook.com eller whatsapp-+1 (859-594-2902)

    ReplyDelete