Saturday, September 24, 2011

Hva er livet mitt formål?

Hvorfor er jeg her?

Hvis du ikke allerede har spurt om dette spørsmålet, er jeg sikker på at du vil. Før eller senere vil de fleste av oss gjør.

Det er ikke et enkelt spørsmål å besvare. Det er bred i form av muligheten.

Akkurat nå er du kanskje en go-getter i byen, men du kan like gjerne være en procrastinator i en forstad. Samme spørsmålet, annen oppfatning.

Men uansett hva vi leter etter i livet, det være seg en større hjem, et fantastisk forhold, en ny bil, topp jobb med en ypperlig lønn, kjærlig barn eller bare litt fred i våre hjerter, er det tydelig å se vi er alle forent i vår søken etter en ting. Men hva er den tingen?

Det er en enkel ting. Det er i sentrum for alle våre beslutninger, men det ofte passerer oss for lett, for ofte. Når vi gjør fange det, er det en fantastisk opplevelse.

Jeg tror vi alle søker etter lykke og jeg tror grunnen til at vi savner det så ofte er på grunn av hvordan vi søker etter det. Hva mener jeg?

Vi har vært conditioned å ønske. Ønsker skaper "doing". Vi ønsker eiendeler og penger og karrierer, slik at vi føler eller ser bra ut, så vi "gjøre" de tingene som bringer dette til oss. Vi legger vår lykke til disse objektene og deretter en eller annen måte føler seg tom når vi har dem.

Dette er hvorfor så mange mennesker falt desillusjonerte, mistet eller forvirret om deres vei. Dette er hvorfor så mange folk spør eller vil spørre: "Hvorfor er jeg her?"

Jeg stilte dette spørsmålet også. Mange ganger, flere år siden, så jeg opp mot himmelen og bedt om det. Jeg er ikke sikker på hva jeg forventet - kanskje en bolt av lyn treffer fortauet foran meg eller en stein som faller fra himmelen med detaljene inngravert på den?

Det skjedde ikke.

Så spurte jeg en kraftigere spørsmål. "Hvordan oppdager jeg hvorfor jeg er her?"

Ser tilbake nå kan jeg se det har vært hint. Faktisk hele mitt liv er overstrødd med hint som kan føre meg nærmere sannheten min.

Men gjorde jeg følge disse tipsene?

Ikke på livet ditt. Jeg ønsket lyn og steinblokker og jeg fikk daglige liv og muligheter kledd opp som ting jeg aldri hadde gjort før.

Og så hørte jeg noen si, "Hvis du alltid gjør det du alltid har gjort, vil du alltid få det du alltid har fått."

Men når vi stanse "gjøre" for å tjene penger og gjenstander, og begynner å "bli" vi kan ærlig se at Gud har gitt skiltene er unike for eventyr og bibelfortellinger.

som faller fra himmelen med detaljene inngravert på den?

Det skjedde ikke.

Så spurte jeg en kraftigere spørsmål. "Hvordan oppdager jeg hvorfor jeg er her?"

Ser tilbake nå kan jeg se det har vært hint. Faktisk hele mitt liv er overstrødd med hint som kan føre meg nærmere sannheten min.

Men gjorde jeg følge disse tipsene?

Ikke på livet ditt. Jeg ønsket lyn og steinblokker og jeg fikk daglige liv og muligheter kledd opp som ting jeg aldri hadde gjort før.

Og så hørte jeg noen si, "Hvis du alltid gjør det du alltid har gjort, vil du alltid få det du alltid har fått."

Men når vi stanse "gjøre" for å tjene penger og gjenstander, og begynner å "bli" vi kan ærlig se at Gud har gitt skiltene er unike for eventyr og bibelfortellinger.

I det virkelige liv vi ikke får en bolt av lyn, får vi en e-post, en telefonsamtale eller et møte med en gammel venn og et sted innenfor denne kommunikasjonen, hvis vi betaler oppmerksomhet til å være med personen med meldingen, vi kan finne svar.

Vi får ikke steinblokker falle ut av det blå i det virkelige liv, har vi en ulykke, et fall, en kul på hodet eller bereavement. Det kalles en wake up call!

Hvis vi er "å være" vi forstår at samtale og eller annen måte vil vite svarene på hvordan og hvorfor vil bli gjentatt slik at du kan "få" dem.

La meg gi deg et hint nå. Ditt liv har en hensikt. Å hevde noe annet trosser selve innholdet av vår eksistens.

Du har fått unike gaver som du ikke bruker. Du må finne dem og så forstå hva de skal gjøre med dem.

No comments:

Post a Comment