Wednesday, September 28, 2011

Bør jeg få en Online Degree?

Er en Online Degree verdt det? En svært reell debatt raser over gyldigheten av nettbasert utdanning og om studenter som arbeider helt online tilegne seg en utdannelse som tilsvarer en utelukkende ervervet fra en murstein og mørtel klasserommet. Tatt i betraktning at i en generasjon fleste høyere utdanning av betydning for allmennheten vil være samtidig eller helt tilbudt og tilgjengelig på nettet, er debatten i utgangspunktet døde. I løpet av de neste 30 årene landskapet vil være helt reversert. Den største og mest ettertraktede universitetene vil være de tilgjengelig eksklusivt på nettet, på mange språk, over hele verden.

Mange av dagens mainstream akademikere, kanskje snart til å bli kjent som dinosaurene for høyere utdanning, fortsette å tilby mangelfullt og tvilsom forskning som angivelig støtter deres påstand om at en nettbasert utdanning er verken god eller gyldig, og heller ikke strenge som at med en tradisjonell lærer i en klasserommet. hevder at problemet er en av "prosessen" versus "innhold". I praksis mener de har online kurs noe innhold berikelse rett og slett fordi de er tilbudt online. De er i fornektelse, og ikke i motsetning til lærere i middelalderen som trodde at innføringen av tavla ville ødelegge høyere utdanning.

Verdien av utdanning, uavhengig av hvor den er kjøpt, er i siste instans basert på kunnskap formidles og læres. Det bør være veldig tydelig at verdien av hvor godt eller godt utrustet økonomisk skolen eller dets kontakter (nettverk) blir oppfattet, kan det være helt dupliseres i et online miljø med få unntak.

nt '. I praksis mener de har online kurs noe innhold berikelse rett og slett fordi de er tilbudt online. De er i fornektelse, og ikke i motsetning til lærere i middelalderen som trodde at innføringen av tavla ville ødelegge høyere utdanning.

Verdien av utdanning, uavhengig av hvor den er kjøpt, er i siste instans basert på kunnskap formidles og læres. Det bør være veldig tydelig at verdien av hvor godt eller godt utrustet økonomisk skolen eller dets kontakter (nettverk) blir oppfattet, kan det være helt dupliseres i et online miljø med få unntak.

Kanskje vi burde faktisk vurdere den oppfatningen at det som virkelig burde validere verdien av en grad er innholdet og troverdigheten av dem å undervise om temaet ikke hvordan det er levert. I rekken av valg av hva en student og professor kan gjøre sammen, er online levering klart bedre enn den tradisjonelle klasserommet. I kraft, en professor navn og sine akkreditiver burde være på alle universiteter studentens vitnemål. Dette ville demonstrere for hele verden studenten har studert under og bestått tilfredsstillende alt arbeid utført under denne eller at faglig guru. Hvem gjør dette? Ingen.

No comments:

Post a Comment