Wednesday, October 5, 2011

Den Sammer Test: Ledende folk å få riktige resultater til rett tid på rett vei

Sammendrag: Forfatteren hevder at de fleste ledere få feil resultat eller riktig resultat i feil måter. Han tilbyr SAMMER Test for å hjelpe deg justere de resultatene du trenger for å oppnå med de resultatene som du faktisk gjør oppnå.

Som leder har du ingenting viktigere enn å få resultater. Men bare få resultater kan være enkelt.

Hva er ikke lett er å få riktig resultat ... til høyre grad ... til rett tid ... til rett formål ... på riktig måte.

Det har vært min erfaring rådgivning med tusener av ledere over hele verden i løpet av de siste to tiårene at det store flertallet av ledere få feil resultat - eller rett resultatene i feil måter.

Her er et verktøy for å hjelpe deg å få riktige resultater. Den kalles SAMMER Test, og du kan bruke den kontinuerlig gjennom hele din karriere.

Den SAMMER Test er bare en måte å teste de resultatene du har tenkt å oppnå, eller resultatet du faktisk oppnå, for å forsikre de er riktige resultater.

SAMMER er et akronym. Resultatene skal være:

S - sizable. Uansett hvilke resultater du får nå, kan du alltid få mer. Ikke bare kan du få mer, men som en leder, MÅ du arbeider kontinuerlig for å få mer. Sizable er ikke et alternativ. Sizable er en nødvendighet.

A - oppnåelig. Mange ledere stiller urealistiske forventninger på mennesker og så mister tillit og troverdighet. Folk må bli utfordret til å gjøre hva de ikke tror de kan gjøre, men de må også kunne til slutt å gjøre det.

Her er et tips for å lage oppnåelig skje i riket av sizable. Si hvem du er utfordrende: "Jeg vet at du ikke tror du kan møte utfordringen jeg sett for deg, men jeg vet du kan, og jeg kommer til å støtte deg på alle mulige måter.."

M - Meningsfylt. Ledere som finner lite mening i sine jobber eller resultater forbundet med disse jobbene, ikke bør være ledere, eller de bør skifte jobb og / eller resultater. De fleste ledere forstår dette. Men få ledere forstår at meningen også involverer jobbene til de menneskene de er ledende og holdninger av dem mot dem jobber og resultatene jobbene mål å oppnå. Disse lederne snuble på hva jeg kaller lederens feilslutning.

Den feilslutning opererer når ledere tror at deres tro blir automatisk gjengjeldt av folks tro.

Faktum er, fordi ledelse er utfordrende folk til å gjøre hva de ellers ikke ville gjøre, er ledernes tro sjelden gjengjeldt. Automatisk gjensidighet er en illusjon. Hvis det skjer, flott. Men for det meste, ledere har for å arbeide på å gjøre gjensidighet skje.

g: "Jeg vet at du ikke tror du kan møte utfordringen jeg sett for deg, men jeg vet du kan, og jeg kommer til å støtte deg på alle mulige måter.."

M - Meningsfylt. Ledere som finner lite mening i sine jobber eller resultater forbundet med disse jobbene, ikke bør være ledere, eller de bør skifte jobb og / eller resultater. De fleste ledere forstår dette. Men få ledere forstår at meningen også involverer jobbene til de menneskene de er ledende og holdninger av dem mot dem jobber og resultatene jobbene mål å oppnå. Disse lederne snuble på hva jeg kaller lederens feilslutning.

Den feilslutning opererer når ledere tror at deres tro blir automatisk gjengjeldt av folks tro.

Faktum er, fordi ledelse er utfordrende folk til å gjøre hva de ellers ikke ville gjøre, er ledernes tro sjelden gjengjeldt. Automatisk gjensidighet er en illusjon. Hvis det skjer, flott. Men for det meste, ledere har for å arbeide på å gjøre gjensidighet skje.

M - Målbare. Det er ingen verdi i virksomheten uten målinger. Målinger lenke uensartede ting, organisere aktiviteter, og bidrar til å samle disse aktivitetene. Bruk presise, meningsfull målinger til de resultater vi ønsker før vi utfordre andre å få dem. Uten målinger, kan vi ikke lage konsistente forbedringer. Sørg for at målesystem oppfyller fire attributter, at de er pålitelige, repeterbare, oppnåelig, og kontrollerbar.

E - Etisk. Som leder har du ikke bare å få resultater, men du har for å få riktige resultater. Resultater bare skje når folk ta affære. For å få riktig resultater, må de ta rett handling. Etikk bidra til å fremme rett handling.

Etikk er altså ikke trafikklys, de kjører tannhjul. Etikk bør ikke hindre deg å få resultater, bør de hjelpe deg å få flere resultater.

R - Gjentakelser. Evaluer ditt lederskap og ledelse av andre ikke bare på resultatene du oppnår og ikke oppnå, men på de resultatene som du gjentatte ganger oppnå.

Når vi snakker om repeterbarhet, må vi håndtere prosessen. En prosess er en serie med mentale eller fysiske tiltak som fører til resultater.

Ofte, resultatene er ikke like viktig som de prosesser du utvikler i å få resultatene.

Repeterbarhet fremmes når du identifisere trinnene som hjalp deg å få disse resultatene så bruke disse trinnene som en prosess for å få flere resultater i det området eller få flere resultater på andre områder.

På den måten gjør du repeterbarhet en pådriver av ditt lederskap.

No comments:

Post a Comment